LB Forsikring A/S vælger Vitec som leverandør af porteføljesystem

LB Forsikring har valgt Vitecs porteføljestyringssystem PORTMAN til håndtering af LB Forsikring A/S’ investeringsaktiver.

Soli Preuthun, Chief Investment Officer, udtaler at ”valget er faldet på PORTMAN, pga. den fleksible understøttelse af Alternative Investeringer, den generelt brede instrumentdækning og integration til LB’s ERP-system. Målet er, at forretningsgange i front-to-back office understøttes effektivt.

Endvidere lægger LB Forsikring vægt på, at implementeringen gennemføres som et samarbejde mellem parterne og udføres i faser, så LB Forsikring hurtigt får glæde af PORTMAN og løbende kan ibrugtage forskellige moduler.

Vitecs PORTMAN løsning er en skalerbart markedskonform investment management platform, med mulighed for at tilføje forskellige moduler i takt med at behov og krav løbende ændrer sig i et dynamisk marked. Løsningen leveres som Software-as-a-Service (SaaS) eller som lokal installation.

Vitec ser frem til et langvarigt og gensidigt udbytterigt samarbejde, hvor vi byder LB Forsikring velkommen i kundegruppen inden for Pension & Forsikring, udtaler Mikkel Rahbek Brunse, CEO, Vitec Aloc A/S.

LB Forsikring A/S
LB Forsikring er et medlemsejet forsikringsaktieselskab med over 400.000 medlemmer, der består af forsikringsgrupperne Lærerstandens Brandforsikring, Runa Forsikring, Bauta Forsikring og LB Forsikring til PFA.

LB Forsikring beskæftiger i dag over 770 dygtige medarbejdere og er det tredjestørste forsikringsselskab på privatmarkedet i Danmark.

Vitec Aloc A/S
Vitec Aloc er en del af den nordiske softwarekoncern Vitec Software Group AB (publ). Vitec Aloc tilbyder løsninger, der opfylder alle professionelle krav til portefølje- og risikostyring, treasury og børshandel og de bruges af nogle af de mest succesrige virksomheder i markedet. Vores services dækker alt fra rådgivning og analyse, over integration og implementering til hosting.

For mere information kontakt
Mikkel Rahbek Brunse, CEO, Vitec Aloc A/S, telefon +45 6313 6160

About Vitec
Vitec is market leader for Vertical Market Software in the Nordic region. We develop and deliver standard niche software. Vitec grows through acquisitions of well-managed and well-established software companies. The Group's overall processes together with the employees' in-depth knowledge of the customer's local market enables continuous improvement and innovation. Our 830 employees are based in Denmark, Finland, Norway and Sweden. Vitec is listed on Nasdaq Stockholm and had net sales of SEK 1,156 million in 2019. Find more at www.vitecsoftware.com