Hjælp kommer fra landet

Midtsjællandsk kommunikationshus fejer støvet af advokaterne

Kommunikations og reklamehuset nisted-bruun + vonbülow har udviklet kampagne, der skal sætte levende billeder, lyd og annoncetekster til en stor anlagt kampagne for advokatbranchen. Nu og i de kommende uger vil budskabet om, at en advokat er den bedst egnede til at rådgive boligkøbere, rulle hen over biograflærredet og tv samt kunne læses i blandt andet landsdækkende aviser og på siden af busser. Kampagnen ”derforadvokat.nu” er udviklet til Danske Advokater og Danske BOLIGadvokater i fællesskab, og opgaven bliver udført af et midtsjællandsk kommunikationshus langt uden for København K. I landlige omgivelser cirka fem km fra Sorø finder man kommunikations og reklamehuset nisted-bruun + vonbülow. Bag firmanavnet gemmer sig den sprudlende grafiker Tina Nisted Ekstrøm og Michael von Bülow, en skarp kommunikationsrådgiver med sans for forretningsudvikling. Det er ikke nogen tilfældighed, at netop de to for et par år siden blev enige om at slå deres kompetencer sammen og åbne dørene for kunder, der ønsker effektiv kommunikation og markedsføring. De har nemlig tidligere arbejdet sammen, blandt andet da Michael var underdirektør i MT Højgaard og skulle bruge en Art Director til at udforme et personaleblad. Det gjorde Tina med en kreativ streg og stor succes, og derfor blev hun taget med på andre grafiske opgaver, da Michael skiftede job og blev PR-direktør i Bergsøe 4. derforadvokat.nu Kampagnen for advokaterne har sat mange kreative hoveder og medier i sving. Meningen er at ramme bredt i befolkningen og fortælle om faldgrupperne ved at købe bolig, og hvor vigtigt det er at bruge en advokat. Mange boligejere er kommet i klemme, fordi de har undladt at bruge advokat. I kampagnen har man bevidst valgt ikke at skræmme folk, fordi det kunne sætte advokaternes troværdighed over styr. Derimod er man gået oplysningens vej og bruger kampagnen til at fortælle om bolighandel fra A-Z. Annoncer i bl.a. aviser, tv og på internettet sætter fokus på rådgivning af boligkøber, mens sitet derforadvokat.nu og en tilhørende ”pixibog” kommer med den lange forklaring. På sitet kan man også downloade et advokatforbehold. Desuden besøger en kampagnevogn flere større byer i hele landet, hvor lokale advokater vil være til stede og fortælle, hvad den nye digitale tinglysning går ud på samt svare på spørgsmål og give råd om bolighandel. ”Flere medier forstærker effekten. To plus to bliver fem, når man pakker budskabet ud i flere medier. Med tv rammer vi bredt. Vores mål er, at 85 procent skal have set spottet i tv mindst syv gange i løbet af kampagneperioden. I biografen er det de unge, vi rammer, og i radioen rammer vi blandt andre dem, der hører radio, mens de arbejder. De elektroniske medier fylder mest. Så er der også kontakten til pressen. Gennem traditionelt pr-arbejde animerer vi journalister til at tage emnerne op, og vi er hurtige til at finde de rigtige interviewpersoner og svare på spørgsmål. Et af succeskriterierne er at skabe debat blandt aktører inden for bolighandel, ikke mindst en debat med ejendomsmæglere og banker,” siger Michael von Bülow. Det lille hus på landet ”Fordelen ved vores hus er, at kunden kan supplere egne ressourcer inden for kommunikation og markedsføring med vores. Sammen med kunden holder vi fokus på forretningsmæssige mål, og udformer kreative strategier, der gør en forskel på bundlinjen,” siger Michael. ”Rent fagligt supplerer vi hinanden godt. Vi stiller helt forskellige spørgsmål til en opgave, og har begge fokus på, hvad kunden gerne vil have ud af kommunikationen. Det er ikke nok, at man vil fortælle en god historie om sig selv eller sit produkt. Man skal gøre sig klart, hvad det er, man vil have modtagerne til at gøre, når de har hørt eller set historien” forklarer Michael von Bülow. ”Derfor var det oplagt, da vi for et par år siden besluttede at oprette en fælles virksomhed. Vi er en lille virksomhed, og det skal vi fortsat være, fordi vi lægger vægt på at have en tæt kontakt med kunden. Her er det cheferne selv, der går i byen og planlægger opgaverne,” siger Tina Nisted Ekstrøm. Ud over cheferne tæller virksomheden to grafikere, en koordinator, en journalist og to researchere, og der samarbejdes med et fast team af fotografer, tekstfolk og programmører af internetsider.