FMCG styrker forbrugerfokuseret DM-strategi i Vesteuropa!

Report this content

Europæisk marketing er nu klar til at lette. Forbrugerdatabasen bliver fuldt integreret.

Bruxelles – 3. september, 2008.

Fornylig blev udbyderen af direkte marketingservice, WDM Database International, tildelt en forretningspris af producenten af forbrugsvarer, Procter & Gamble (P&G) for den videre integration af deres centrale forbrugerdatabase i Vesteuropa. WDM Database International har været drivkraften bag P & G's centrale forbrugerdatabase, der dækker 8 af deres geografiske markeder i Europa. WDM Database International har anvendt denne databases forbrugerfokuserede design i over tre år til at bidrage til P & G's forbrugerforståelse.

I dag overflytter WDM Database International de resterende 8 lande til en enkelt, samlet forbrugerdatabase. Da WDM snart dækker 16 lande, vil organisationen efterfølgende være i stand til at tilbyde mere effektive og målrettede marketingaktiviteter for P & G. Indblik i forbrugerne er i stigende grad væsentlig i forsøget på ikke kun at tage højde for det opstående interaktive aspekt i direkte forbrugerkontakt, men også forbrugernes voksende forventninger om relevante og individualiserede tilbud. Selvom marketingaktiviteter altid skal overholde de lokale krav, så er én enkelt forbrugerdatabase ikke overflødig med henblik på nemmere at dele og genbruge vellykkede kampagner. Det drejer sig slet og ret om en effektiv kombination af lokal forståelse og en global dimension.

Laurent De Schouwer, Administrerende Direktør for WDM Database International, bekræfter dette: ”Vores kunder, herunder førende bilproducenter, forlag og FMCG-aktører erkender alle sammen betydningen af 'et samlet overblik over kunderne' som et grundlæggende første trin på vejen frem mod multi-channel marketing og interaktiv marketing. Samarbejdet med et førende selskab i den hurtige FMCG-industri, hvor forbrugere kommer i kontakt med produkterne 3 milliarder gange om dagen, har virkeligt sat vores løsningers operative og strategiske formåen på prøve. Det er specielt tilfældet i forbindelse med at komme på linie med tidens digitale forbrugerrevolution. Vi er stolte over, at vores løsninger og ekspertise giver forbrugerorienterede selskaber mulighed for at komme ud over deres besvær med fragmentering af data. Med det værdifulde indblik i kunderne som indhentes fra et 360 graders fugleperspektiv, kan selskaberne sikre deres konkurrencemæssige fordele. I sidste instans er ideen med denne type investering i marketing, at gøre direkte marketing i stand til aktivt at tage højde for forretningsresultater og forvandles til en omsætningsbidragende faktor. Dette er en ny virkelighed i mange erhvervssektorer, men først og fremmest i indikatorbrancher såsom FMCG og detail”.

En central, forbrugerfokuseret database

Understøttede markeder:
Frankrig, Tyskland, Finland, Norge, Storbritannien, Irland, Danmark, Sverige, Belgien, Holland, Spanien, Portugal, Østrig, Schweiz, Italien, Grækenland,

Alle nationale markeder vil blive serviceret af de lokale repræsentanter i DNA's netværk: www.dnanetwork.com