Designet til større og tungere glas - En alternativ facadebeklædning fra WICONA

WICONA lancerer nu WICTEC 60 NG - et nyt facadesystem i aluminium, der betyder, at du kan opnå et ultimativt design med en curtain wall facade, selv til store glas overflader, hvor glaspartierne er tunge og kræver løsninger der kan håndtere det.

WICTEC 60 NG er designet til større spændvidder og højere og er en optimeret, højtydende facade, der giver mulighed for glas i etagehøjde med en vægt på op til 850 kg og en maksimal udfyldningstykkelse på 62 mm.

Rationalet bag det nye system er tosidet, forklarer WICONAs produktchef Lee Parker: ”For det første designer arkitekter i stigende grad større etage-til-etage-baserede, glasbeklædte områder, der bader en bygning i naturligt lys. For det andet arbejder flere og flere bygninger med netto nul-energimål, hvilket stiller større krav til termiske egenskaber, ofte med specificering af tredobbelte eller firedobbelte glasenheder. Det giver masser af tungt glas.”

Innovativ rigelforbinderteknik giver maksimal styrke

Til håndtering af dette har WICONA udviklet en innovativ rigelforbinderteknik, der smidigt understøtter glasudfyldningen i samlingen mellem vandrette tværsprodser og lodrette midtersprodser. WICTEC 60 NG tilbyder også et udvalg af forstærkede glasunderstøtninger der arbejder sammen med tvær- og midtersprodserne og overfører udfyldningsvægten tilbage til bygningskonstruktionen.

Lee uddyber, hvordan det nye facadesortiment matcher WICONAs produktportefølje: ”WICTEC 50 forbliver vores Curtain wall standardfacade, men hvis udfyldningsvægten eller kantbelastninger ikke kan opnås, så opfylder WICTEC 60 NG behovet.”

Et system, der bidrager til bæredygtighed

WICTEC 60 evo er teknisk testet til at opfylde den europæiske standard EN 13830:2015+A1:2020 og tilbyder enestående varmeisolering med kapacitet til en Ut/m-værdi på op til 0,67 W/(m²K) – en bidragende faktor til designet af passivhuse.

Derudover er systemet produceret med Hydro CIRCAL 75R, der indeholder minimum 75 % aluminiumskrot og har et CO2-fodaftryk, der ligger blandt de laveste i verden: 2,3 kg CO2 pr. kilo aluminium – 77 % gange mindre end det globale gennemsnit for udvinding af primærmetal.

WICONA er en del af Hydro koncernen, som er førende på globalt plan inden for aluminiumløsninger. Gennem sine globalt anerkendte Hydro-teknologicentre er koncernen med til at forme en bæredygtig fremtid med innovative produkter, der opfylder og overgår kundernes forventninger på linje med efterspørgslen efter CSR og stigende miljøkrav.

Læs mere om WICTEC 60 NG på www.wicona.dk

Morten Aagaard Madsen
Project Sales

WICONA

Julsøvej 1
8240 Risskov

M: + 45 50 50 60 20
E: morten.aagaard.madsen@hydro.com

Over the last few decades the brand name of WICONA has developed into a synonym for aluminium profile systems that meet the highest standards. The high technological standards, rigorous system considerations and quality processing of the products, as well as comprehensive services and consultation, all make a significant contribution to the success of the brand. WICONA belongs to the Norwegian company Hydro, a fully integrated aluminium company with 35,000 employees in 40 countries on all continents, combining local expertise, worldwide reach and unmatched capabilities in R&D.

>> www.wicona.lt