Valle View – den anden bygning i et nyt unikt udviklingsprojekt i Norge

Udvikleren af projektet havde en vision – at gøre Valle til en attraktiv del af Helsfyr. Men hvad gør et sted attraktivt? Et steds attraktion kan være bestemt af stedets evne til at tiltrække, vedligeholde og skabe forretninger og investeringer. Valle View er den anden bygning i udviklingsprojekterne på Valle og har modtaget en BREEAM-NOR-certificering som Excellent.

Foto: Trond Joelsson, Byggeindustrien

Valle View er, præcis ligesom nabobygningen Valle Wood, certificeret som BREEAM-NOR Excellent for sit bidrag til et bedre miljø og som en investering i stedet. Facadeelementerne på Valle View følger samme konstruktion og design som på Valle Wood for at skabe en sammensmeltning af de to bygninger.

Udviklingsprojektet (området) omfatter 60.000 kvadratmeter kontorlokaler og består af i alt 3 bygninger (Valle Wood, Valle View og Valle Vision). For at gøre det lettere for dem, der skal bruge kontorerne, er ejendommene strategisk placeret tæt på metroen, lufthavnsbusser og større veje.

Valle View er en bygning med 13 etager og er udformet med henblik på beskyttelse mod den tunge trafik lige ved siden af bygningerne. Sammenlignet med Valle Wood er Valle View derfor meget højere og vil på en måde fungere som en slags beskyttelse for den mindre Valle Wood-bygning. Bygningerne vil blive forbundet via en fælles garage, men bortset fra det er de adskilt og opleves som individuelle bygninger.

Selv om man bemærker ejendommenes forskellige karakterer, viser designet, at bygningerne hører sammen. Valle View er tredimensionel, ikke bare for at stoppe vinden, men også for at lade metaloverfladerne opfange lyset på de mest spektakulære måder.

WICONAS elementfacader er leveret af UPB Aile.

WICONA-produkter leveret af UPB Aile

Sted: Oslo

Projekt: Kontorbygning

Areal: 22.000 kvadratmeter + kælder 5.000 kvadratmeter

Bygherre NCC Property Development

Entreprenør: NCC Building Nordic

Arkitekt: Lund+Slaatto Arkitekter

Foto: Trond Joelsson, Byggeindustrien

Om WICONAGennem de seneste årtier har varemærket WICONA udviklet sig til et synonym for aluminiumprofilsystemer, der opfylder de højeste standarder. Høje teknologiske standarder, stringente systemovervejelser og kvalitetsforarbejdning af produkterne samt omfattende serviceydelser og konsulentbistand – det hele yder et vigtigt bidrag til varemærkets succes. WICONA er ejet af den norske virksomhed Hydro, en fuldt integreret aluminiumvirksomhed med 35.000 medarbejdere i 40 lande på alle kontinenter, der kombinerer lokal ekspertise, global forskning og uovertruffen kapacitet inden for F&U.