WICONA Meets Rudi Scheuermann

Da næsten 70% af verdens befolkning forventes at bo i byer i 2050, bliver der tilføjet yderligere 2,5 milliarder mennesker til andelen af byboere. Planlæggere kæmper for at imødekomme det skyhøje behov for infrastruktur og boliger. Men det er også en kendsgerning at vores byer bliver mere og mere forurenede, højlydte og — frem for alt — varme.

Alene i de seneste år er der mangedoblet antal naturbrande og ekstrem tørke i takt med at virkningerne af klimaændringerne mærkes over hele verden. Men der er blevet sagt mindre om, at vores byer bliver omdannet til ovne.

Takket være noget, der kaldes varme-ø-effekten - hvor bygninger og veje absorberer solens energi og frigiver den langt ud på natten – kan byområder opvarmes så meget som 4,4 grader Celsius ved udgangen af århundredet. Men den gode nyhed er, at nogle eksperter tænker hårdt bag kulisserne om, hvordan man kan redesigne og bygge mere bæredygtige byer for fremtiden. En af dem er Rudi Scheuermann.

I den anden episode af WICONA Meets rejste vores team til Hamborg for at finde ud af mere om, hvordan du gør byrum mere modstandsdygtige, bæredygtige og kølige. Med speciale i at designe klimaskærme, er Rudi den "grønne hånd" i Arup, et multinationalt firma på forkant med nogle af verdens mest ambitiøse og udfordrende design og ingeniørprojekter.

I løbet af sin årtier lange karriere har Rudi arbejdet med verdenskendte arkitekter og ingeniører over hele verden. Men mens hans erfaring spænder over hele spektret af bygningsfeltet, er han i dag blevet go-to-guy for alle, der ønsker at lære mere om, hvordan man fusionerer bylivet med naturen; med andre ord, hvordan man bogstaveligt talt får byer til at blive grønne.

Denne episode vil blive frigivet den 28 februar.

Morten Aagaard Madsen
Project Sales

WICONA

Julsøvej 1
8240 Risskov

M: + 45 50 50 60 20
E: morten.aagaard.madsen@hydro.com

WICONA er et markedsledende brand indenfor byggesystemer i aluminium, som gennem årene har vundet solidt fodfæste på det danske marked. Varemærket er synonym med unikke og kreative projektløsninger til byggebranchen, og man finder vores facader, vinduer, døre og skydedørsløsninger i mange velrenommerede byggeprojekter. WICONA er kvalitet og innovation. Vores produktløsninger kombinerer den højeste ydeevne med funktion og design, uden at gå på kompromis med den arkitektoniske frihed. Med et højteknologisk produktsortiment, stor ekspertise og iøjnefaldende service er vi den optimale samarbejdspartner i hele byggeprocessen – lige fra første idéudvikling til færdigt resultat.