Vice præsenterer WiMP Live - Kidd, Shanghai, Taragana Pyjarama

Som et helt nyt tiltag, lancerer Vice i samarbejde med den uafhængige musikstreamingtjeneste WiMP gratis koncertarrangementer. Første livearrangement løber af stablen fredag den 21. oktober fra kl. 19-24 på Bakken i Kødbyen i København. Men har man ikke mulighed for at deltage, skal man ikke fortvivle, for koncerterne kan efterfølgende streames og høres i WiMP. Både publikum foran scenen og andre interesserede, tilbydes desuden 30 dage gratis i WiMP, så der burde være rig mulighed for at lytte med på WiMP Live.

WiMP Live vil være en tilbagevendende event hvert kvartal og det første arrangement præsenterer tre nye spændende navne på den danske musikscene - Kidd, Shanghai og Taragana Pyjarama.

WiMP ser det som en af sine fremmeste opgaver at bidrage til at løfte den danske musikscene og sætter derfor særlig fokus på danske artister - både upcoming og etablerede navne - og det falder derfor naturligt, også at præsentere brugerne af WiMP og andre interesserede for eksklusive livekoncerter med danske bands.

"WiMP er en musiktjeneste, der gør det nemt for alle at opdage ny dansk musik og lytte til danske artister. Derfor glæder vi os til at skabe unikke musikoplevelser sammen med Vice ved at præsentere livekoncerter, der både kan høres foran scenen og efterfølgende i WiMP", fortæller Thor Martin Jensen, redaktionel chef og talsperson i WiMP Danmark.

Den 21. oktober, kan følgende artister opleves på Bakken:

Kidd:

Rapprinsen af Nørrebro, dansk musiks nykronede enfant terrible, og chefen for den nye Grime-inspirerede skole i hiphop: Kidd har ikke lavet penge, han har lavet damer.

Shanghai:

Der er befriende højt til loftet hos duoen Shanghai, der trækker heftigt på Pink Floyd, men alligevel formår at væve deres egen funklende og uendeligt glamourøse synthpop ud af inspirationskilderne. Og til kynikerne: ja, de mener det.

Taragana Pyjarama:

Navnet er umuligt at udtale, men det er til gengæld også det eneste besværlige ved Nick Kold Eriksens luftige drømmehouse, der svæver af sted på forfinede rytmer og fløjlsbløde synthmelodier. Taragana Pyjarama har internationalt format, og så gider vi i øvrigt ikke høre et ord om chillwave.

Da der er begrænset plads på Bakken, opfordres der til at komme tidligt.

For mere information eller spørgsmål, venligst kontakt: Thor Martin Jensen, talsmand for WiMP Danmark, 20 30 46 86, thor.martin.jensen@aspiro.com, Pressekontakt: Mettelise Larsen, 27 26 26 23, mettelise@promote-it.dk, Lisbeth Beyer Mogensen, 26 36 11 10, lisbeth@promote-it.dk

WiMP er en skandinavisk musikstreamingtjeneste leveret af Aspiro. WiMP er fri for reklame, og er baseret på betaling – for at sikre indtægter også til artister, rettighedshavere og musikselskaber. WiMP lægger vægt på at have en aktiv og lokal musikredaktion som blandt andet producerer anbefalinger og playlister. Det er også et mål at være best til dansk musik. WiMP er tilgængelig i forskellige versioner til computer, mobil, tablet og musikafspillere. Læs mere på www.wimp.dk