WiMP-kataloget vokser i rekordfart

Musiktjenesten WiMP leverer mange millioner sange til brugere i Danmark, Sverige og Norge, og musikkataloget vokser hurtigt. Gennemsnitligt kom 30 000 nye sange ind dagligt i oktober, og WiMPs brugere kan nu glæde sig over ikke mindre end 13 000 000 sange og mere musik fra toneangivende musikselskaber som City Slang Records, Glitterhouse Records, Record Makers og Service Records.

WiMP, som fornyeligt passerede 350 000 betalende kunder, vokser også hurtigt i antal sange og kataloget har nu passeret 13 millioner sange. Med en gennemsnitslængde på tre minutter svarer det til mere end en mandsalder, over 74 års uafbrudt musik. I tillæg til et enormt udvalg satser WiMP stærkt på at have det mest relevante katalog på hvert enkelt marked, og en redaktionel flade af højeste kvalitet.

”WiMP skal være den bedste tjeneste til musikopdagelse, og det inkluderer selvfølgelig også at have det bedste udvalg. Vi importerer nye sange i et rasende tempo, enkelte dage får vi over 100 000 nye sange ind i systemet og ud til alle vores brugere”, siger Thor Martin Jensen fra WiMP.

WiMP har en dansk redaktion, som gør det nemt at opdage nye og gamle favoritter fra danske såvel som internationale artister. Brugere kan også læse interviews og lytte til artisternes egne playlister. Det er desuden målet at være først med nyheder og bedst på lokal musik.

Blandt musikselskaberne som WiMPs brugere nu vil kunne nyde musik fra er Service Records med artister som Jens Lekman, City Slang Records med Eleanor Friedberger, Wye Oak og Lambchop samt Record Makers med Sebastien Tellier og Kavinsky. I tillæg kommer Manfred Mann’s Earth Band nu på plads, og WiMP er også i gang med at importere hele det gigantiske katalog med klassisk musik fra Naxos. WiMP-brugerne kan også glæde sig over en række eksklusive WiMP-udgivelser. Blandt andet vil man i den kommende tid  helt eksklusivt kunne høre kommentar-versioner af nye album fra Magtens Korridorer, Rasmus Seebach og David Guetta. Desuden vil koncerterne fra WiMP Live med Shanghai, Taragana Pyjarama og Kidd, som for nylig blev afholdt for første gang i København, kunne høres de næste uger. WiMP samarbejder også med det norske TV-show ”Idol”, og lægger hver fredag aften deltagernes bidrag ud direkte efter udsendelsen. Svenskernes lørdagsunderholdning ”Så mycket bättre” slippes på tilsvarende vis på lørdage, ligesom alle sangene fra TV2’s ”Toppen af Poppen” nu kan høres på WiMP.

WiMP er i stærk vækst og har over 350 000 betalende brugere i fire lande, op fra 100 000 ved årsskiftet. 700 000 norske Canal Digital-kunder får nu også tilbud om WiMP inkluderet i deres tv-abonnement. WiMP er tilgængelig i Norge, Sverige og Danmark, samt i Portugal under et andet varemærke og WiMP forbereder nu lancering i Tyskland, Irland og Benelux. WiMP blev i juli kåret til verdens bedste musiktjeneste ved det prestigefyldte Meffy Awards i London.

For mere information eller spørgsmål, venligst kontakt: Kristin Castillo Eldnes, IR- og informationschef, kristin.eldnes@aspiro.com, +47 908 07 389, eller Thor Martin Jensen, talsmand for WiMP Danmark, 45 20 30 46 86, thor.martin.jensen@aspiro.com.

WiMP er en skandinavisk musikstreamingtjeneste leveret af Aspiro. WiMP er fri for reklame, og er baseret på betaling – for at sikre indtægter også til artister, rettighedshavere og musikselskaber. WiMP lægger vægt på at have en aktiv og lokal musikredaktion som blandt andet producerer anbefalinger og playlister. Det er også et mål at være best til dansk musik. WiMPer tilgængelig i forskellige versioner til computer, mobil, tablet og musikafspillere.Læs mere på www.wimp.dk