WiMP lanceres til Sonos

Musiktjenesten WiMP lanceres i dag for brugere af Sonos Wireless HiFi System i Skandinavien. WiMP for Sonos omfatter hele det redaktionelle indhold i WiMP og gør det nu mere enkelt at høre musik i høj kvalitet overalt i huset.

Siden december sidste år har WiMP kørt en betaversion af det nye Sonos Labs. Tjenesten er blevet en succes og et stort antal brugere er allerede i gang med at lytte til musik hjemme via WiMP på Sonos.

“Vi er meget glade for at kunne gøre WiMP tilgængelig for vores brugere i Skandinavien. Deres fokus på lydkvalitet og det righoldige redaktionelle indhold med smart funktionalitet gør WiMP til en udmærket partner for Sonos”, siger Ian Barnett fra Sonos Skandinavia.

Sonos-brugere kan med tjenesten helt enkelt blade gennem hele det redaktionelle indhold i WiMP med alt fra færdiglavede spillelister til alle anledninger, anbefalede numre og album, nyheder, toplister, albumlister og favoritter. Det har aldrig været lettere at spille musik trådløst i god HiFi-kvalitet hjemme.

”Kombinationen WiMP og Sonos giver brugere en meget rigere musikoplevelse i hjemmet. Med redaktionens tips og anbefalinger lettilgængelig i alle rum via Sonos, kan hele familien nu lytte til den musik, der passer dem,” siger Per Einar Dybvik fra WiMP.

Med WiMP for Sonos kan brugerne høre musik uden at have computeren tændt, og med Sonos WireLess HiFi System er det nu også enkelt at spille musik i flere rum. Systemet kan kontrolleres ved hjælp af en gratis fjernbetjening for iPhone, iPad eller Android. Inden musikoplevelsen starter, vælger man blot først, hvilket rum man vil bruge det i.

Fra i dag er WiMP tilgængelig i menuvalget “More Music” på alle Sonos fjernbetjeninger, uden at nogen opdatering er nødvendig. Sonos-brugere der ikke allerede har WiMP, kan registrere sig på wimp.dk, wimp.no eller wimpmusic.se, hvor de også får 30 dages gratis brug af tjenesten. WiMP koster ellers 99 kroner pr. måned.

WiMP vokser hurtigt og har over 350.000 brugere i fire lande, en stigning fra 100.000 i starten af 2011. WiMP er tilgængelig i Norge, Sverige og Danmark, Tyskland i beta-version og i Portugal under et andet varemærke. WiMP forbereder lancering på flere nye markeder. WiMP fokuserer på at hjælpe brugerne med at finde vej i det gigantiske musikudvalg, som er tilgængeligt via streaming. WiMP blev kåret til verdens bedste musiktjeneste på Meffy Awards i London i fjor.

Download pressebillede WiMP og Sonos her

For mere information eller spørgsmål, venligst kontakt: Kristin Castillo Eldnes, IR- og informationschef, kristin.eldnes@aspiro.com, 47 908 07 389, eller Thor Martin Jensen, talsmand for WiMP Danmark, 45 20 30 46 86, thor.martin.jensen@aspiro.com.

WiMP
WiMP er en skandinavisk musikstreamingtjeneste leveret af Aspiro. WiMP er fri for reklame, og er baseret på betaling – for at sikre indtægter også til artister, rettighedshavere og musikselskaber. WiMP lægger vægt på at have en aktiv og lokal musikredaktion som blandt andet producerer anbefalinger og playlister. Det er også et mål at være best til dansk musik. WiMPer tilgængelig i forskellige versioner til computer, mobil, tablet og musikafspillere. Læs mere på www.wimp.dk