• Wirtek A/S/

Wirtek lander millionordre hos nordjysk ejendomsgigant og styrker det strategiske fokus på Clean Energy-markedet

Report this content

Med underskrivelsen af en millionkontrakt med den Aalborgensiske ejendomskoncern, Port of Aalborg Real Estate, tager Wirtek et vigtigt skridt ind i markedet for full-service løsninger til energisektoren med abonnementsbaserede indtægter. Ordren er kommet i hus som en følge af Wirteks overtagelse af aktiverne i Seluxit og styrker Wirteks strategiske fokus på Clean Energy og omhandler fjernaflæsning af Aalborg Havns el-, vand- og varmemålere samt fakturering og energistyring tilpasset de enkelte lejemål.

PRESSEMEDDELELSE
26. september 2024

Ifølge topchef Michael Aaen er kontrakten med Port of Aalborg Real Estate blevet vundet som et direkte resultat af Wirteks overtagelse af både aktiver og medarbejdere fra Seluxit A/S i juli 2024. Kontraktens omfang er variabelt i både omfang og tidsrum, men ledelsen i Wirtek anslår, at ordren repræsenterer en indledende værdi på op til 2 millioner kroner. Omsætningen inkluderer udover projektimplementeringen også fremtidige, abonnementbaserede indtægter fra Wirteks cloud-platform Wappsto.

Wirteks løsning skal i første omgang optimere Port of Aalborg Real Estates processer til fakturering af lejere for el-, vand- og varmeforbrug, samtidig med at energieffektiviteten i bygningerne forbedres i fremtiden.

CEO i Wirtek, Michael Aaen, udtaler:

“Denne kontrakt markerer et vigtigt skridt for Wirtek, da vi leverer en omfattende løsning, der integrerer hardware, software og cloud-platform i ét samlet system og giver os abonnementsbaserede indtægter. Vi fremviser også et konkret resultat af vores overtagelse af Seluxit aktiverne over for vores stakeholders og investorer. Æren for denne ordre skal i høj grad tilgå de gode tidligere Seluxit-medarbejdere, der i sin tid vandt udbuddet og påbegyndte projektet. Med indgåelsen af denne kontrakt sikrer Wirtek fuld realisering af projektet og fremtidig drift og udvikling. Vi har skabt en helstøbt løsning til vores kunder, og Port of Aalborg Real Estate har valgt en løsning baseret på Wappsto-platformen på grund af dens avancerede funktioner og høje ydeevne sammenlignet med vores konkurrenter.”

Port of Aalborg Real Estate planlægger på sigt at udnytte de mange andre muligheder, som Wappsto-platformen og Wirtek tilbyder. Implementeringen af Wappsto hos Port of Aalborg Real Estate begynder straks og forventes at fortsætte frem til udgangen af 2025. Efter en vellykket implementering forventes yderligere ordrer i takt med, at løsningen rulles ud.

Tilmeld dig Wirteks investor-nyhedsbrev via dette link.

Mere information:

• Michael Aaen, CEO, Wirtek A/S:
    Telefon: +45 2529 7575, E-mail: ir@wirtek.com
  • Kommunikation, PR og pressehenvendelser:
    Boris Gullev, Gullev & Co, Telefon: +45 3139 7999, E-mail: borisgullev@gmail.com