Wirtek lukker ny stor kundeaftale og hæver forventningerne til 2022

Denne selskabsmeddelelse indeholder intern viden

Wirtek har netop underskrevet en stor langsigtet aftale med en ny kunde i Danmark, som betyder, at der skal etableres et større dedikeret team i Rumænien til understøttelse af kundens udviklingsaktiviteter. Dette vil ske fra starten af Q2 2022 og vil få en væsentlig positiv effekt på både omsætning og EBITDA i 2022 og de kommende år.

Bestyrelsen har derfor opjusteret 2022 forventningerne, som følger:

• Forventningerne til omsætningen er opjusteret til i niveauet DKK 64,0 mio. – 69,0 mio. mod tidligere forventet DKK 61,0 mio. – 66,0 mio., svarende til en vækst på 41% – 52% sammenlignet med 2021.
  • Forventningerne til EBITDA er opjusteret til DKK 8,6 mio. – 9,6 mio. mod tidligere forventet DKK 7,5 mio. – 8,5 mio., svarende til en vækst på 39% – 54% sammenlignet med 2021.

DKK mio.

Vækst

Offentliggjort

3. marts 22

25. januar 22

Omsætning (organisk)

64,0 – 69,0

61,0 – 66,0

45,4

41% - 52%

EBITDA

8,6 – 9,6

7,5 – 8,5

6,2

39% - 54%

Den 9. marts 2022 offentliggør Wirtek årsrapport for 2021.

• Michael Aaen, CEO, Wirtek A/S, tlf.: 2529 7575, e-mail: ir@wirtek.com
    Niels Jernes Vej 10, 9220 Aalborg Ø, www.wirtek.com
  • Kent Mousten Sørensen, Formand, Wirtek A/S, tlf.: 2125 9001
  • Per Vestergaard, Certified Advisor, CDI Global, tlf.: 2176 4317

Om Wirtek

Wirtek er et dansk IT-outsourcing selskab. Siden 2001 har vi hjulpet virksomheder med at udvikle værdiskabende softwareløsninger og elektroniske produkter.

Flere af vores kunder har været hos os i mere end 10 år, hvilket i høj grad skyldes vores fokus på både tætte kunderelationer og vores ufravigelige krav om at levere software af høj kvalitet. Vores kunder får værdiskabende tekniske løsninger fra et engageret team, der arbejder, som var de ansat hos kunderne.

Wirtek har kontorer i Danmark (hovedkontor + salg) og fire udviklings- og testcentre i Rumænien, og vi er mere end 180 kollegaer. Wirtek blev noteret på Nasdaq First North Growth Market Denmark i 2006.

Ticker: WIRTEK (DK0060040913)