Withings løfter sløret for ScanWatch Horizon

Withings' mest avancerede sundhedswearable fås nu i designs inspireret af stilen fra dykkerure med roterende urkrans, selvlysende indeksmarkeringer og vandtæt til 10 ATM.

København, 29. september 2021,  Withings, pioneren inden for livsstils-sundhedsgadgets, tilføjer ScanWatch Horizon til sin serie af hybrid smartwatches. Det er det første hybrid-smartwatch, der designmæssigt har hentet sin inspiration fra luksusdykkerure og leverer state-of-the-art sundhedsteknologi, der kan overvåge puls, EKG, vejrtrækning, iltniveau i blodet, søvn og fysisk aktivitet. Kort sagt, et smykke med avanceret sundhedsteknologi.

ScanWatch Horizon kan købes i Danmark for  499,95 EUR og minder om Withings  Activité  - den enhed, der startede bølgen med sundhedswerables  i 2014 og ankom forud for det første Apple Watch. Dengang, som nu, har Withings valgt et design fra den analoge verden, men tilføjet funktioner, der forventes af et high-end dykkerur. Disse omfatter en roterende krans i rustfrit stål med lasergraverede markeringer, der  afspejler standardkoderne for dykkerpraksis og Luminova visere, indikatorer og tydelige indeks ,der gør det muligt at aflæse under svagt lys.

Safirglasset med anti-refleksbelægning og titanium finish understreger luksuspræget.  Smart-uret leveres med armbånd i rustfrit stål i det klassiske dykkerur-look og et mere elastisk gummibelagt armbånd til sportsbrug. Derudover kan det prale af en 30-dages batterilevetid og en 10 ATM-vandmodstand, hvilket gør det til det perfekte tilbehør til svømning, snorkling og vandsport, som kan overvåges ved hjælp af dens sportstekniske funktioner og den tilsluttede Health Mate-app.

"ScanWatch Horizon vil få dit hjerte til at banke og tage pusten fra dig med sit fantastiske design men kan også opdage forstyrrelser og fysiologiske effekter med sin medicinsk-grade sensorer,"  foudser Mathieu Letombe, administrerende direktør for Withings.

-Vores kerneopgave er at skabe smukke devices eller wearables, som folk vælger at bruge og bære hver dag, så de kliniske data, enhederne  leverer, kan give meningsfuld effekt i brugernes liv.  Dykkerure kom på markedet i 1920'erne for at give flådens personale en ur, der kunne fungere undersøisk og hjælpe højne sikkerheden og præcisionen under manøvrer.  I 1950'erne gjorde dykkere og entusiaster urene moderigtige til enhver lejlighed.  Withings har nu udstyret det klassiske dykkerur med avanceret sundhedsteknologi og er opsat på at få endnu flere mennesker til at tage sundhedswerables til sig.

Ligesom de originale og Rose Gold ScanWatch-modeller blev ScanWatch Horizon udviklet sammen med speciallæger og valideret i tre kliniske tests. Uret tilbyder omfattende og avancerede sundheds- og fitnessfunktioner.

Dybdegående overvågning af hjerte-kar-sygdomme

Artirieflimmer er den hyppigste form for uregelmæssig hjerterytme, der ofte er underdiagnosticeret, da tilstanden kan være symptomløs, eller hvis det ikke opstår under sjældne lægebesøg.  ScanWatch kan registrere, om en bruger har artirieflimmer takket være dens evne til at tage et eKG efter behov. ScanWatch giver også brugerne mulighed for at identificere, om deres hjerterytme er langsom, høj eller viser tegn på artierieflimmer gennem en proaktiv hjertescanningsfunktion. Enheden kan overvåge pulsen gennem sin integrerede PPG-sensor og advare brugeren om en potentiel hjertehændelse, selvom de ikke føler hjertebanken. ScanWatch beder derefter brugeren om at optage et 30 sekunders EKG via urdisplayet.

Påvisning af vejrtrækningsforstyrrelser

En milliard mennesker skønnes at lide af mild til svær søvnapnø. Men 8 ud af 10 mennesker ved ikke, at de har det. ScanWatch kan registrere tilstedeværelsen af vejrtrækningsforstyrrelser om natten (et tegn på søvnapnø) med en algoritme, der analyserer iltniveauet i blodet, puls, bevægelse og vejrtrækningsfrekvens, indsamlet gennem ScanWatchs accelerometer og optiske sensorer.

Derudover leverer ScanWatch sofistikeret søvnovervågning og analyse af søvnmønstre, herunder søvnens længde, dybde og kvalitet, og kan vække brugerne med en blid vibration på det bedste tidspunkt i deres søvncyklus.

Aktivitets- og træningssporing

ScanWatch er en sofistikeret aktivitetsmonitor, der er i stand til at spore skridt, kalorieforbrænding, højde, træningsruter (via GPS, der er tilsluttet i appen), og kan automatisk genkende mere end 30 daglige aktiviteter såsom gang, løb, svømning og cykling. Derudover tilbyder det Fitness Level vurderinger gennem vurdering af VO2 Max, som måler hjerte og musklers evne til at omdanne ilt til energi under motion.

Som alle andre Withings-enheder opretter ScanWatch forbindelse til den gratis Health Mate-app, der giver data, indsigt i og mulighed for at planlægge aktivitet, sætte mål og administrere resultater. Derudover kan Health Mate parres med mere end 100 tredjepartsapps, herunder Apple Health, Google Fit, Strava og MyFitnessPal.

Tilgængelighed

ScanWatch Horizon vil være tilgængelig i Danmark fra 29 September til 499,95 EUR. Urelskere kan bestille online fra withings.com og udvalgte forhandlere og vælge mellem enten en 43mm skærm i blå eller grøn. ScanWatch  Horizon har en  5-årig garanti og leveres med både armbånd i rustfrit stål og FKM-rem.