WITHINGS smart-vægte: Body, Body+ and Body Cardio

Body Cardio - den første vægt, der kontrollerer din krop på mindre end 30 sekunder

København, 19 oktober 2021. WITHINGS er den banebrydende udvikler af sundhedsudstyr, der tilbyder sundhedsbevidste personer et udvalg af værktøjer til at opretholde en sund livsstil og forhindre alvorlige sygdomme. I modsætning til mange smarte skalaer bruger WITHINGS smart scales Wi-Fi-synkronisering, så du ikke behøver at have din telefon med dig under indvejning for at synkronisere dine data. Derudover understøtter WITHINGS smarte skalaer forventede mødre gennem sin graviditetsvægtsporing.

WITHINGS nuværende sortiment af smart-vægte omfatter tre produkter: Body, Body+ og Body Cardio. Alle vægte kommunikerer med den gratis Health Mate-app via WI-FI og Bluetooth, for at gøre det praktisk og let at følge sit helbred over lang tid. Ved hver vejning vises den lokale vejrudsigt, så brugeren kan planlægge, hvilket tøj man skal have på i løbet af dagen - en detalje, nogle måske siger er overflødig, men som har sin betydning: at gøre overvågning af vægt og helbred til en rutine for at give brugerne mulighed for at opnå langsigtede helbredsmål frem for et mislykket vægttab.

WITHINGS Body tilbyder en komplet vægtregistreringsenhed til et lavt prispunkt, skræddersyet til personer, der søger let og effektiv vægtkontrol. Body+, den bedst sælgende vægt, giver detaljeret indsigt om indvirkningen på kropsfedt, muskelmasse og total kropsvæske med hver livsstilsændring foretaget. En vægttrend holder styr på de sidste otte målinger, og brugerne kan lettere holde styr deres vægt på en sikker og sund måde. Body Cardio er den eneste vægt på markedet i dag, der er i stand til at give et helhedsbillede af dit kardiovaskulære helbred og vurdere din risiko for at få eller udvikle forhøjet blodtryk takket være Pulse Wave Velocity-måling. Body Cardio måler tidsforskellen mellem blodudpumpningen fra hjertet i aorta og til blodgennemstrømningen kommer til fødderne. Den tid det tager for trykbølgen at bevæge sig langs arterietræet, bruges af Body Cardio til at beregne Pulse Wave Velocity (PWV).

PWV tager mange indikatorer i betragtning - livsstil, blodtryk, diabetes og kolesterol - ved vurdering af kardiovaskulær sundhed. PWV bruges i den medicinske verden, og det er normalt begrænset til en klinisk proces. Body Cardio bringer denne unikke måling ind i hjemmet, så alle kan få et bedre billede af deres helbred. Denne funktion adskiller også den smarte vægt fra andre, da den kan måle vaskulær alder. Hver pulsbølgehastighedsværdi over den 75. percentil er et tegn på en accelereret ældning, og hver værdi over den 90. angiver skader i arterievæggen eller forhøjet blodtryk. PWV stiger med alderen med cirka 0,1 m/s om året. Hvis vaskulær alder vurderes som væsentligt større end den kronologiske alder, kan risikoen for at udvikle vaskulære sygdomme senere i livet øges i et vist omfang.

Nogle af WITHINGS nøglefunktioner i smart-vægte er:

• Den øjeblikkelige vægttrend viser en graf med de foregående 8 målinger samt forskellen mellem den seneste måling og den før, hvilket hjælper brugeren med at overvåge deres vægt på lang sigt og dermed undgå at skadelige vægtudsving.

• Muskelmasse - Tallet bag vægten er endnu mere dynamisk, når man kan spore muskelmasse. Basal metabolisme stiger med muskelmasse, og dette hjælper med at reducere fedtmasse.

• Fedtmasse - Kroppen har brug for fedt, men overskydende fedt kan være en risikofaktor for sygdomme som hjertesygdomme, type 2-diabetes og forhøjet blodtryk. At forstå ens vægtforhold til kropsfedt giver brugeren en fordel på rejsen til et bedre helbred.

• Vand - Din kropstemperatur, organer og hjerne deler alle en ting til fælles: vand. Kontrol af væskebalancen sikre, at du er hydreret.

• Knoglemasse - Knoglemasse er en kritisk sundhedsindikator. Hold styr på dine tæthedsniveauer for at sikre, at du er, hvor du skal være.

• Health Mate-appen hjælper med at holde styr på fremskridt med detaljeret overvågning af vægten på lang sigt. En nyttig funktion for mennesker, der er i tæt berøring med hospitaler eller ernæringseksperter, der skal holde styr på deres vægtmålinger.

Yderligere unikke funktioner for WITHINGS vægte er:

• Graviditetsmåler - Vægtregistrering kombineret med wellness-råd baseret på input fra jordmødre kan hjælpe i alle stadier af graviditeten og tydeligt vise, om vægtøgning er, som den skal være.

• Babytilstand - Træd blot på vægten, og hold din baby for at registrere vægten af ​​det mindste medlem af familien.

• Atlet-tilstand - Aktiver denne atlet-specifikke tilstand for at udnytte specielle fedtmasseberegningsalgoritmer designet til atlet med en bestemt muskelfordeling.

Med WITHINGS dedikerede Health Mate-app synkroniseres brugermålinger automatisk og øjeblikkeligt. Health Mate fremhæver særligt relevante data for brugernes sundhed og beriger deres oplevelse med en videnskabsbaseret fortolkning af disse data. Forbind Health Mate-appen med andre fitnessapplikationer for at få adgang til endnu mere indsigt på vejen til et sundere liv.

Alle WITHINGS produkter, inklusiv smart-vægt-serien, er udviklet med kardiologer og inkluderet i flere valideringsundersøgelser udført på anerkendte hospitaler i EU og i USA.

WITHINGS smart-vægte er lavet til at gøre vægtovervågning til en sund rutine og er tilgængelig hos withings.com såvel som udvalgte forhandlere. Priserne spænder fra 499 DKK for Body, 799 DKK for Body+ og 1099 DKK for Body Cardio. For mere information, besøg WITHINGS.com.

For yderligere presseoplysninger, kontakt venligst:

Gustav Thuesen, GREY PUBLIC, gustav.thuesen@grey.com, +4530684908

About WITHINGS

WITHINGS creates devices embedded in easy-to-use everyday objects that connect to apps and act as powerful daily health check-ups, as well as tools to help master long-term health goals. Founded by visionary innovators Eric Carreel and Cédric Hutchings in 2008, the WITHINGS team of engineers, doctors, and health professionals invent the world’s most efficient devices to help track and analyze anyone’s vitals. The ecosystem range includes award-winning products across the health spectrum, including hybrid smartwatches and health trackers (Move, Move ECG, ScanWatch, Steel, Steel HR, Steel HR Sport, Pulse HR), connected scales (Body Cardio, Body+, Body), blood pressure monitors (BPM Core and BPM Connect), a smart temporal thermometer (Thermo) and an advanced sleep system (Sleep Analyzer). Every piece of collected data comes to life in the free Health Mate app, where users can find coaching, motivation, and valuable insights to share with their doctors and shape key aspects of their health. For more information, please visit withings.com.