Søren Morbitzer Christoffersen ny CFO pr. 1. August 2011

Pressemeddelse 2011-08-08 - Søren Morbitzer Christoffersen er blevet udnævnt til CFO for Zacco Group, pr. 1. august 2011 og kommer til at arbejde på kontoret i Hellerup (København). Søren overtager stillingen fra Annette Lindgreen.

Søren Morbitzer Christoffersen har en stærk økonomi- og direktionsbaggrund fra forskellige CFO-stillinger ved internationale virksomheder både i Danmark og udlandet. Siden 1997 har Søren haft forskellige stillinger i A.P. Møller Mærsk, den seneste som Global Head of Treasury, Tax, and Accounting og CCO hos Damco International A / S. I størstedelen af sin tid hos A.P. Møller Mærsk, arbejdede Søren dog som CFO for Svitzer-koncernen. Foruden A.P. Møller Mærsk har Søren arbejdet for Xerox, TDC, Citibank og KPMG.

Søren Morbitzer Christoffersen er uddannet cand. merc. fra Handelshøjskolen i København (CBS) og er uddannet statsautoriseret revisor.

Kontakt for yderligere information:
Hans-Bertil Håkansson, CEO, Zacco

Mobil: 45 20 15 13 31, email: hans-bertil.hakansson@zacco.com

Zacco er Europas største konsulentvirksomhed inden for immaterielle rettigheder, med ca. 550 ansatte, hvoraf mange er europæiske patent-, varemærke- og/eller designagenter. Zacco dækker alle tekniske og juridiske områder inden for immaterielle rettigheder og bistår sine kunder med teknisk, juridisk og strategisk rådgivning, herunder konflikthåndtering og retssager. Ud over bistand med beskyttelse af immaterielle rettigheder tilbyder Zacco også sine kunder strategisk rådgiving rettet mod at øge deres  konkurrencefordel gennem en professionel udnyttelse af sådanne rettigheder. Zacco har 12 kontorer i fem europæiske lande (Danmark, Sverige, Norge, Tyskland og Holland). Besøg www.zacco.com for yderligere information.