Trademark Clearing House åbner for registrering den 26. marts 2013

Formålet med Trademark Clearing House (TMCH) er at beskytte immaterielle rettigheder, når det nye generiske topdomæneprogram (gTLD-programmet) lanceres.  Det såkaldte Clearing House vil være åbent for alle varemærkeindehavere og vil blive drevet af Deloitte (som står for verifikationsydelserne) og IBM (som står for databasen).

Det forventes, at de første topdomæner indføres i Q3 2013.

Anbefalinger

Vi anbefaler vores kunder og andre varemærkeindehavere, at:

• Overveje at registrere dine (registrerede) varemærker hos det såkaldte "Trademark Clearing House". Zacco har allerede alle de data på vores kunder, som er nødvendige for at få registreret et varemærke hos Trademark Clearing House, og vil kunne hjælpe dig med indleveringsprocessen, så snart Trademark Clearing House åbner.
  • Hvis du ikke allerede er kunde hos Zacco, så er du velkommen til at kontakte os, så vi kan hjælpe dig videre med din registrering/dine registreringer.

Spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål om de nye topdomæner eller domænenavne generelt, så er du velkommen til at Lone Prehn.

Kontakt for yderligere information:

Lone Prehn, European Trademark & Design Attorney

Tel: + 45 39 48 82 64

E-mail: lone.prehn@zacco.com

Zacco er en af Europas største IP-rådgivningsvirksomheder. Vi bistår vore kunder med teknisk, juridisk og strategisk rådgivning, herunder konflikthåndtering og retssager. Ud over bistand med beskyttelse af immaterielle rettigheder tilbyder Zacco også sine kunder strategisk rådgiving rettet mod at øge deres konkurrencefordel gennem en professionel udnyttelse af sådanne rettigheder. Zacco dækker alle tekniske og juridiske områder inden for immaterielle rettigheder. Mange af Zaccos rådgivere er europæiske patent-, varemærke- og/eller designagenter. Zacco har ca 500 ansatte og kontor i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland og Holland. Besøg www.zacco.com for yderligere information.