• Accor/

Accorin historiallinen hotellikehitys – vahvistaa johtavaa asemaansa lifestyle-segmentillä

2018 oli Accorin hotellikehityksen ennätysvuosi. Suurelta osin tästä on kiittäminen 14 uuden tavaramerkin hankintaa, joka on vahvistanut konsernin tarjontaa ennen kaikkea lifestyle-segmentillä. Vuoden aikana hotelliyritys avasi 100 000 uutta huonetta sekä organisatorisen kasvun että hankintojen kautta.

• Ennätykselliseen tarjontaan kuuluu lähes 4 800 hotellia ja 704 000 huonetta yli 100 maassa.
  • Johtavaan segmenttiin kuuluu 1 118 hotellia, joissa on yhteensä 198 000 huonetta.
  • Organisatorisen kasvun myötä saatiin 300 uutta hotellia ja 44 000 huonetta.
  • Hankintoihin kuului 287 hotellia, joissa on yhteensä 56 000 huonetta.

Lifestyle-segmentti on yksi nopeimmin kasvavista matkailun osa-alueista. Accorille tämä tarkoittaa suuria kasvumahdollisuuksia, ja hotelliyritys onkin panostanut voimakkaasti erilaisiin lifestyle-konsepteihin ympäri maailmaa. Nykyisin Accorilla on 11 tavaramerkkiä lifestyle-segmentillä aina edullisemmista hotelleista luksustarjontaan: Delano, SLS, SO/, Mondrian, 25Hours, Hyde, Mama Shelter ja JO&JOE. Nyt konserniin kuuluvat myös TRIBE ja The House of Originals.

– Nykypäivän matkailijat ovat tottuneet hotellitarjontaan, jota leimaavat ainutlaatuiset tavaramerkit ja voimakkaat persoonallisuudet. Jokaisella hotellilla on oltava oma tunnelmansa ja samalla sen on tarjottava kaikki, mitä vieraat tarvitsevat työskentelyyn, seurusteluun ja uusien asioiden kokemiseen. Hotellin taide, muotoilu, paikallisesti tuotetut ruoat ja uusin tekniikka ovat vain joitakin vieraiden monista vaatimuksista. Siksi uskommekin, että laaja valikoima tuotemerkkejä täyttää yhä useampien vieraiden tarpeet, sanoo Jan Birkelund, joka vastaa Accorin Pohjoismaiden myynnistä ja jakelusta.

Lue lisää Accorin hotellikehityksen ennätysvuodesta täältä.

TRIBE-tuotemerkin lanseeraus vahvistaa johtavaa asemaa lifestyle-segmentillä
Accor ei ole koskaan historiansa aikana avannut yhtä monta hotellia kuin vuonna 2018. Suuri osa kasvusta tapahtui lifestyle-segmentillä, joka on voimakkaasti kasvava markkina-alue globaalisti. Nyt Accor haluaa laajentaa tuotemerkkivalikoimaansa edelleen tuomalla markkinoille TRIBE-ketjun. Sen myötä hotelliyritys vahvistaa johtavaa asemaansa matkailu- ja lifestyle-segmentillä ja jatkaa asemansa vakiinnuttamista midscale-segmentillä.

TRIBE-hotellien konsepti on ainutlaatuinen, mielenkiintoinen ja moderni. Se keskittyy tyyliin hinnan sijaan ja on suunnattu kokeneille matkailijoille. Tuotemerkillä on tällä hetkellä TRIBE-hotelli vain Australian Perthissä, mutta vuodelle 2022 suunnitellaan 10 uuden hotellin avaamista Eurooppaan, Aasiaan ja Tyynenmeren alueelle. Niissä on yhteensä yli 1 700 huonetta. Lisäksi 50 TRIBE-hotellista käydään parhaillaan neuvotteluja.

Lue lisää TRIBE:stä täältä.

Uusi ylellinen tuotemerkki – The House of Originals
Berlin Hospitality Conferencen yhteydessä Accor tiedotti myös lanseeraavansa yhdessä sbe Entertainment Groupin kanssa (josta Accor omistaa 50 prosenttia) ylellisen tuotemerkin The House of Originals. Kyseessä on hotelliketju, jonka ainutlaatuisella tavalla muotoiltu konsepti kuvastaa hotellien sijaintikaupunkeja.

Hotelliketju suunnittelee nopeaa mutta harkittua kasvua, ja sen etulinjassa on jo viisi uutta osoitetta, kuten Sanderson ja St. Martins Lane Lontoossa, 10 Karakoy Istanbulissa ja Shore Club Miami Beachillä.

Lue lisää The House of Originalsista täältä.

Jo aiemmin Accor on menestynyt hyvin lifestyle-segmentillä JO&JOE-tuotemerkkinsä avulla sekä tekemällä yhteistyötä 25hours Hotelsin, Mama Shelterin ja sbe Entertainment Groupin (Delano, SLS, Mondrian ja Hyde) kanssa.

PR-konsultti, Accor Pohjoismaissa
Puhelin: +46-70-898 33 69
Sähköposti: ingemar@comma.se

VP Sales, Distribution & Loyalty Pohjoismaissa
Puhelin: +46-73-433 80 65
Sähköposti: jan.birkelund@accor.com

Tietoa Accorista
Accor kuuluu maailman johtaviin matkailu- ja elämäntapayrityksiin ja on digitaalinen innovaattori, joka tarjoaa ainutlaatuisia elämyksiä lähes 4 800 hotellissa, lomakohteessa ja asunnossa yli 100 maassa. Voittamattomalla kansainvälisesti tunnettujen hotellituotemerkkien valikoimalla – johon kuuluu luksushotelleja, suosittuja keskiluokan ja boutique-hotelleja sekä turistiluokan hotelleja – Accor on yli 50 vuoden ajan tarjonnut ainutlaatuista palvelua ja asiantuntemusta.

Suuren majoitustarjonnan lisäksi Accor tarjoaa myös uusia tapoja elää, työskennellä ja osallistua kulinaristisiin elämyksiin, yöelämään ja hyvinvointiin. Kaikki on koottu yhteen maailman kannattavimmista hotellien kanta-asiakasohjelmista.

Accor pyrkii myös edistämään kestävää kehitystä, ja sillä on aktiivinen rooli planeettamme ja paikallisyhteisöjemme huomioimisessa. Planet 21 – Acting Here pyrkii positiiviseen vieraanvaraisuuteen, kun taas konsernin pääomarahasto Accor Solidarity keskittyy vähäosaisiin ryhmiin tarjoamalla ammattikoulutusta ja työmahdollisuuksia hotellikonsernissa.

Accor SA on noteerattu Euronext Parisissa (ISIN-koodi: FR0000120404) ja sillä käydään kauppaa Yhdysvalloissa OTC-markkinoilla (koodi: ACRFY). Katso lisätietoja osoitteesta accor.com tai seuraa meitä Twitterissä ja Facebookissa.

Avainsanat: