Hotelli-ikoni tekee paluun – Raffles Singapore avataan uudelleen

Yksi maailman ikonisimmista luksushotelleista avaa ovensa monen vuoden kattavan remontoinnin jälkeen. Raffles Singaporen mielenkiintoisessa historiassa on nyt alkamassa uusi jännittävä luku. Maailman luksusmatkailijat voivat valmistautua aivan uudenlaiseen klassiseen ylellisyyteen.

Maailmassa on harvoja hotelleja, jotka kuvastavat kotikaupunkiaan niin hyvin kuin Raffles Singapore. Hotelli on myös yksi harvoista suurista 1800-luvun hotelleista, joita maailmassa on jäljellä. Siksi restauroinnissa on keskitytty säilyttämään rakennuksen ainutlaatuinen historiallinen charmi. Nyt toivomme, että vieraat saapuvat tänne edelleen luomaan hyviä muistoja ja selvittämään, mikä tekee hotellista niin erityisen: arkkitehtuuri, perintö ja legendaarinen palvelu, sanoo Christian Westbeld, Raffles Singaporen General Manager.

Raffles Singaporen yksityiskohtainen restaurointi aloitettiin helmikuussa 2017. Työtä johti sisustusarkkitehti Alexandra Champalimaud yhdessä arkkitehti- ja suunnitteluyritys Aedasin, Studio Lapisin restaurointiasiantuntijoiden ja Tino Kwanin valaistuskonsulttien kanssa. Yhdessä he ovat luoneet uusia upeita sviittejä ja muita tiloja, joissa kävijät voivat tavata toisiaan, asua, tehdä ostoksia ja syödä.

Henkiin herätetty Raffles Singapore tarjoaa ensiluokkaista mukavuutta ja palvelua, Raffles Butlersin palvelua ja parannettuja sviittejä yhdeksässä eri sviittiluokassa: State Room Suites, Courtyard Suites, Palm Court Suites, Personality Suites, Residence Suites, Promenade Suites, Studio Suites, Grand Hotel Suites ja Presidential Suites. Sviittien kokonaismäärä on kasvanut 103:sta 115:een.

– Olemme todella iloisia voidessamme avata Raffles Singaporen, joka on jälleen tärkeä osa kaupunkia. Kaikki alkoi täältä, ja jatkamme tutuilla hotelliemme ja kaupunkiemme juurilla, sanoo Jeannette Ho, Raffles Hotels & Resortsin VP Brand & Strategic Relationships.

Myös hotellin muut tilat ovat kokeneet kasvojenkohotuksen. Raffles Arcade on varustettu viehättävällä Raffles Boutiquella, josta voi ostaa erilaisia räätälöityjä tuotemerkkejä. Jo aiemmin oli selvää, että hotelli halusi satsata merkittävästi ruokailuun. Hotellissa esiteltiin täysin uusi ravintolakonsepti maailman johtavien kokkien avulla. Hotellin tunnettu Long Bar, jossa Singapore Sling -drinkki keksittiin, on myös uudistettu.

– Raffles Singapore on yksi Accorin kirkkaimkista tähdistä, joka on vuosien aikana luonut ylittämättömän kansainvälisen maineen. Singapore on myös suuri ja tärkeä kansainvälinen kohde ennen kaikkea pohjoismaisten liike- ja yksityismatkailijoiden keskuudessa. Siksi on todella jännittävää avata tämä hotelli uudelleen, sanoo Jan Birkelund, Accorin Pohjoismaiden Development & Operations -osaston edustaja.

Raffles Singapore avattiin vuonna 1887, ja vuosisataa myöhemmin Singaporen hallitus nimesi sen kansalliseksi monumentiksi. Edellinen restaurointi on suoritettu vuosina 1989-1991.

Accorin Pohjoismaiden Development & Operations -osasto
Puhelin: +46-73-433 80 65
Sähköposti:
jan.birkelund@accor.com

Accorin Skandinavian PR-konsultti
Puhelin: +46-70-898 33 69
Sähköposti:
ingemar@comma.se

Tietoa Accorista
Accor kuuluu maailman johtaviin matkailu- ja elämäntapayrityksiin ja on digitaalinen innovaattori, joka tarjoaa ainutlaatuisia elämyksiä lähes 4 800 hotellissa, lomakohteessa ja asunnossa yli 100 maassa. Voittamattomalla kansainvälisesti tunnettujen hotellituotemerkkienvalikoimalla – johon kuuluu luksushotelleja, suosittuja keskiluokan ja boutique-hotelleja sekä turistiluokan hotelleja – Accor on yli 50 vuoden ajan tarjonnut ainutlaatuista palvelua ja asiantuntemusta. Suuren majoitustarjonnan lisäksi Accor tarjoaa myös uusia tapoja elää, työskennellä ja osallistua kulinaristisiin elämyksiin, yöelämään ja hyvinvointiin. Kaikki on koottu yhteen maailman kannattavimmista hotellien kanta-asiakasohjelmista. Accor pyrkii myös edistämään kestävää kehitystä, ja sillä on aktiivinen rooli planeettamme ja paikallisyhteisöjemme huomioimisessa. Planet 21 – Acting Here pyrkii positiiviseen vieraanvaraisuuteen, kun taas konsernin pääomarahasto Accor Solidarity keskittyy vähäosaisiin ryhmiin tarjoamalla ammattikoulutusta ja työmahdollisuuksia hotellikonsernissa. Accor SA on noteerattu Euronext Parisissa (ISIN-koodi: FR0000120404) ja sillä käydään kauppaa Yhdysvalloissa OTC-markkinoilla (koodi: ACRFY). Katso lisätietoja osoitteesta accor.com tai seuraa meitä Twitterissä ja Facebookissa.