Kokeellista hotellimuotoilua – Accor esittelee uusimmat trendit

Värikästä taidetta, paikallisia vaikutteita ja aulan nousukausi. Hotellimaailman kuumimmat muotoilutrendit heijastavat vieraiden muuttuvia tapoja ja kasvaneita odotuksia. Accor on valinnut 5 muotoilutrendiä, jotka ovat alalla nousussa juuri nyt.

– Hotellin muotoilu kertoo tarinaa kiinteistöstä ja koko lomakohteesta. Vieraat voivat nauttia arkkitehtuurista ja estetiikasta aina sisäänkirjautumisesta saakka pitkälle loman loppumisen jälkeenkin, sanoo Glenn Huskie, SVP Design & Technical Services, Luxury at Accor.

1) Aulan vallankumous
Sisäänkirjautuminen on ensimmäinen tilanne, jossa vieraat ja hotelli kohtaavat. Aulassa on aikaa tutkiskella esteettisiä yksityiskohtia, kuten taidetta, design-huonekaluja ja dynaamista alua-aluetta. Tässä hotellilla on mahdollisuus luoda positiivinen ensivaikutelma. Aula oli aiemmin vain sisään- ja uloskirjautumispaikka, mutta nykyisin se on kehittynyt vilkkaaksi keskipisteeksi, jossa muotoilu, elämykset, ruoka ja juoma luovat yhdessä inspiroivan vaikutelman.

Pullman Paris Centre-Bercy -hotellissa vieraat saapuvat eloisaan aulaympäristöön, jossa paikallinen viihde- ja taideala sekoittuvat arkisiin puuhiin. Tavaramerkin uusi konseptielämys, The Junctionat Pullman, on tehnyt aulasta paikan, jossa vieraat voivat kokea elämyksiä, seurustella ja työskennellä yhdessä paikassa.

2) Ulkoa sisälle
Monet hotellit pyrkivät löytämään täydellisen tasapainon luonnollisen vapauden ja ylellisten mukavuuksien välille. Oikeanlaisen harmonian luomiseksi monet hotellit ovat alkaneet tehdä kokeiluja sisä. ja ulkotilojen konseptin avulla. Sisä- ja ulkotilojen välisen rajan häivyttäminen on muotoilutrendi, joka on nousussa hotelleissa, erityisesti luksussegmentissä.

Ravintola Botanist kanadalaisessa Fairmont Pacific Rim -hotellissa kuvastaa alueen rehevää luontoa. Aulabaari tarjoaa vieraille eloisaa vehreyttä, joka yhdistää huoneen ulkopuoliseen kasvillisuuteen. Ravintolassa kasvaa 50 erilaista kasvilajia, joiden joukossa on harvinaisia hedelmäpensaita sekä ruokakasveja, kuten vihreää teetä, kardemummaa ja inkivääriä.

3) Pyrkimys kohti paikallista
Nykypäivän matkailijat vaativat aitoutta. Fairmontin tekemä tutkimus osoittaa, että kaksi kolmesta luksusmatkailijasta pitää tärkeänä sitä, että hotelli tukee paikallisia käsityöläisiä ja kulttuureja. Monet matkailijat valitsevat hotellin, joka sopii selkeästi yhteen paikallisen kulttuurin kanssa. Samalla hotellit tekevät parhaansa välittääkseen kohteen todellisen olemuksen.

Legacy Yen Tu, MGallery heijastaa Vietnamin rikasta historiaa ja vanhoja perinteitä. Hotellin sisustus on valmistettu käsin perinteisistä materiaaleista. Jokaisessa huoneessa on oma perinteinen tyylinsä. Jokaisessa huoneessa on myös ulkoalue, jossa vieraat voivat nauttia pyhän Yen Tu -vuoren varjoisuudesta.

– Aitous on uutta ylellisyyttä. Monet haluavat kokea paikallisia kulttuureja, mutta samalla tuntea edistävänsä kohteiden suojelua. Tämä suhtautumistapa on havaittavissa etenkin pohjoismaisilla matkailijoilla, jotka ovat yhä kiinnostuneempia luonnon- ja ekomatkailusta, sanoo Jan Birkelund, Accorin Pohjoismaiden Development & Operations -johtaja.

4) Värejä hehkuva muotoilu
Neutraalit värisävyt ovat pitkään olleet hotellimaailman johtava trendi. Nyt vaimeat ja rauhalliset sävyt ovat kuitenkin saaneet antaa tilaa värikkyydelle ja energisyydelle. Yhä useammat hotellisuunnittelijat ja arkkitehdit luovat nyt uusia hotellikonsepteja, joissa hyödynnetään voimakkaampia värejä.

SO/ Bangkok on saanut muotoiluinspiraatiota viidestä peruselementistä: vedestä, maasta, puusta, metallista ja tulesta. Hotellin tärkeimmissä tiloissa, kuten baareissa ja ravintoloissa, on käytetty tulenpunaista. Se luo dynaamisen ympäristön ja saa aikaan lämpimän, energisen ja leikkisän vaikutelman.

5) Aina on tilaa hyvinvoinnille
Olipa kyseessä sitten loma- tai työmatka, terveysala kasvaa yhä nopeammin vuosi vuodelta. Hotelliyöpyminen halutaan nyt yhdistää parhaaseen fyysiseen ja henkiseen hyvinvointiin. Monet matkailijat huomioivatkin kuntosalit, vartalohoidot, kylpyläelämykset ja henkisen rentoutumisen hotellia varatessaan.

Bangkokin Mövenpick BDMS Wellness Resort tarjoaa mukavuuden ja palautumisen täydellistä tasapainoa Aasian suosituimmassa kaupunkikohteessa. Kohteessa on useita terveellisiä ravintoloita, joissa on tarjolla kaikkea luomusmoothieista gluteenittomiin leivonnaisiin. Siellä on myös suora linja BDMS Wellness Clinicille, jossa vieraat voivat nauttia monista erilaisista lääketieteellisistä kuureista ja yksilöllisesti mukautettavista terveysohjelmista.

Accorin Pohjoismaiden Development & Operations -osasto
Puhelin: +46-73-433 80 65

Accorin Skandinavian PR-konsultti
Puhelin: +46-70-898 33 69
Sähköposti: ingemar@comma.se

Tietoa Accorista
Accor kuuluu maailman johtaviin matkailu- ja elämäntapayrityksiin ja on digitaalinen innovaattori, joka tarjoaa ainutlaatuisia elämyksiä lähes 4 800 hotellissa, lomakohteessa ja asunnossa yli 100 maassa. Voittamattomalla kansainvälisesti tunnettujen hotellituotemerkkienvalikoimalla – johon kuuluu luksushotelleja, suosittuja keskiluokan ja boutique-hotelleja sekä turistiluokan hotelleja – Accor on yli 50 vuoden ajan tarjonnut ainutlaatuista palvelua ja asiantuntemusta. Suuren majoitustarjonnan lisäksi Accor tarjoaa myös uusia tapoja elää, työskennellä ja osallistua kulinaristisiin elämyksiin, yöelämään ja hyvinvointiin. Kaikki on koottu yhteen maailman kannattavimmista hotellien kanta-asiakasohjelmista. Accor pyrkii myös edistämään kestävää kehitystä, ja sillä on aktiivinen rooli planeettamme ja paikallisyhteisöjemme huomioimisessa. Planet 21 – Acting Here pyrkii positiiviseen vieraanvaraisuuteen, kun taas konsernin pääomarahasto Accor Solidarity keskittyy vähäosaisiin ryhmiin tarjoamalla ammattikoulutusta ja työmahdollisuuksia hotellikonsernissa. Accor SA on noteerattu Euronext Parisissa (ISIN-koodi: FR0000120404) ja sillä käydään kauppaa Yhdysvalloissa OTC-markkinoilla (koodi: ACRFY). Katso lisätietoja osoitteesta accor.com tai seuraa meitä Twitterissä ja Facebookissa.