Raffles avaa kaksi luksushotellia Intiaan

Accor esittelee kaksi uutta luksushotellia Intiassa – Raffles Jaipur ja Raffles Udaipur. Ne ovat Rafflesin ensimmäiset hotellit Intian markkinoilla. Tämä merkitsee uutta suuntaa Accorille, joka vahvistaa luksus- ja premiumtarjontaansa.

– Olemme erittäin ylpeitä saadessamme avata Rafflesin ensimmäisen hotellin Intiaan. Rafflesin kuuluisa ylellisyys ja palvelu sopivat täydellisesti maahan, joka tunnetaan korkeimman tason luksuksen tarjoamisesta. Tulevina vuosina haluamme tarjota vieraillemme Rafflesin ainutlaatuisia elämyksiä Intian kahdessa taianomaisimmassa kohteessa. Kiitämme omistaja Ratankant Sharmaa ja kumppaneitamme, jotka ovat välittäneet meille nämä uudet rakennukset ja antaneet meille mahdollisuuden tuoda Rafflesin Intiaan, sanoo Sébastien Bazin, Accorin puheenjohtaja ja konsernipäällikkö.

Intian Rajasthanin osavaltio tunnetaan monipuolisista perinteistään sekä upeista palatseistaan ja linnoituksestaan. Rajasthan on täydellinen yhdistelmä seikkailua, luksusta ja gastronomiaa, joista myös Raffles on opittu tuntemaan.

Udaipur on yksi Intian romanttisimmista kaupungeista. Raffles Udaipur on rakennettu 21 hehtaarin kokoiselle yksityiselle saarelle, joka sijaitsee Udai Sagar -järven keskellä. Hotellissa on 101 huonetta, yksityiset uima-altaat ja upeat näkymät järvelle. Hotellin odotetaan avautuvan vuoden 2020 keskivaiheilla.

Jaipur on yksi Intian kultaisen kolmion kärjistä New Delhin ja Agran lisäksi. Raffles Jaipur takennetaan Kukasin kaupunginosaan. Hotellissa on useita yksityisiä sviittejä ja sisäpihoja. Sen vieressä sijaitsee Hotel Fairmont Jaipur, joka myös kuuluu Accorin luksushotelleihin. Hotellin odotetaan avautuvan vuonna 2022.

– Rafflesin ikoninen tavaramerkki on edustanut ylellisyyttä yli 130 vuoden ajan. Yhä useammat pohjoismaalaiset matkustavat Intiaan joko lomalle tai työmatkalle, joten korkeatasoisille hotelleille on yhä enemmän kysyntää. Siksi olemmekin iloisia voidessamme pian avata Raffles Udaipurin ja Raffles Jaipurin, sanoo Jan Birkelund, joka vastaa Accorin Pohjoismaiden myynnistä ja jakelusta.

Raffles yhdistyi Accoriin neljä vuotta sitten, minkä jälkeen tavaramerkki on laajentanut toimintaansa. Nykyisin luksushotelliketjulla on 13 hotellia 11 maassa. Niistä jokainen tarjoaa ainutlaatuisia elämyksiä maailman parhaissa kohteissa. Tulevina vuosina Raffles suunnittelee hotellien määrän kaksinkertaistamista.

PR-konsultti, Accor Pohjoismaissa
Puhelin: +46-70-898 33 69
Sähköposti: ingemar@comma.se

VP Sales, Distribution & Loyalty Pohjoismaissa
Puhelin: +46-73-433 80 65
Sähköposti: jan.birkelund@accor.com

Tietoa Accorista
Accor kuuluu maailman johtaviin matkailu- ja elämäntapayrityksiin ja on digitaalinen innovaattori, joka tarjoaa ainutlaatuisia elämyksiä lähes 4 800 hotellissa, lomakohteessa ja asunnossa yli 100 maassa. Voittamattomalla kansainvälisesti tunnettujen hotellituotemerkkien valikoimalla – johon kuuluu luksushotelleja, suosittuja keskiluokan ja boutique-hotelleja sekä turistiluokan hotelleja – Accor on yli 50 vuoden ajan tarjonnut ainutlaatuista palvelua ja asiantuntemusta. Suuren majoitustarjonnan lisäksi Accor tarjoaa myös uusia tapoja elää, työskennellä ja osallistua kulinaristisiin elämyksiin, yöelämään ja hyvinvointiin. Kaikki on koottu yhteen maailman kannattavimmista hotellien kanta-asiakasohjelmista. Accor pyrkii myös edistämään kestävää kehitystä, ja sillä on aktiivinen rooli planeettamme ja paikallisyhteisöjemme huomioimisessa. Planet 21 – Acting Here pyrkii positiiviseen vieraanvaraisuuteen, kun taas konsernin pääomarahasto Accor Solidarity keskittyy vähäosaisiin ryhmiin tarjoamalla ammattikoulutusta ja työmahdollisuuksia hotellikonsernissa. Accor SA on noteerattu Euronext Parisissa (ISIN-koodi: FR0000120404) ja sillä käydään kauppaa Yhdysvalloissa OTC-markkinoilla (koodi: ACRFY). Katso lisätietoja osoitteesta accor.com tai seuraa meitä Twitterissä ja Facebookissa.