Runsas kolmasosa liikematkustajista varaa hotellin matkapuhelimella

Accor, maailman johtava hotellioperaattori ja markkinajohtaja Euroopassa, julkisti viime viikolla ensimmäisen tutkimuksensa eurooppalaisista liikematkustajista. Tutkimuksesta käy ilmi tärkeitä kehityssuuntia, jotka koskevat majoitusmieltymyksiä, palveluodotuksia ja hotelliasumiseen liittyviä tottumuksia. Mukava vuode, hyvä sijainti ja maksuton internet houkuttelevat useimpia. Ja yhä useammin hotellivaraukset tehdään älypuhelimilla.

Jopa 36 prosenttia liikematkustajista tekee nykyisin varauksensa älypuhelinsovelluksilla. Kaikista hotellivarauksista yhteensä 76 prosenttia tehdään verkossa. Yleisimmin verkkovaraus tehdään suoraan hotellien verkkosivuilla. Näin varauksen tekee 43 prosenttia. Vain kolmasosa varaa huoneensa muissa matkailusivustoissa.

Tärkeimpiä tekijöitä liikematkustajien hotellivalinnassa on hotellin sijainti (66 prosenttia). Mukavan vuoteen katsotaan olevan ehdottomasti tärkein palvelu, jonka hotelli voi tarjota (71 prosenttia). Hotellin maksuton internetyhteys on ehdoton edellytys lähes puolelle liikematkustajista (46 prosenttia).

Tutkimuksen mukaan eurooppalaiset liikematkustajat ovat vastuuntuntoisia, kun kyse on hotellien ympäristövastuusta. 84 prosenttia ottaa huomioon hotellien energian- ja vedenkulutuksen rajoittamiseen sekä jätehuoltoon liittyvät ympäristöjärjestelmät.

– Tämä tutkimus tukee täysin Accorin asiakassuhteisiin ja palveluun liittyviä painopistealueita. Liikematkustajat toivovat entistä enemmän digitaalisia palveluita, mukavuutta ja hotelleja, jotka toimivat vastuullisesti ympäristökysymyksissä. Keskitymme Accorissa intensiivisesti kaikkiin näihin kysymyksiin, Accor Nordicin myyntijohtaja Jan Birkelund sanoo.

Lisätietoa:
Myyntijohtaja, Accor Nordic
Puhelin: +46 (0)73 433 80 65

Tutkimuksesta:
Tutkimusyritys ORC International toteutti tämän tutkimuksen verkkotutkimuksena. Kysymyksiin vastasi 618 usein matkustavaa liikematkustajaa, jotka ovat Accorin Le Club Accorhotels -kanta-asiakasohjelman aktiivisia jäseniä. Kyselyyn vastaaminen edellytti, että vastaaja oli ollut vähintään yhdellä liikematkalla vuoden 2012 ensimmäisellä vuosipuoliskolla.

Linkki lehdistöpakettiin:

Linkki koko tutkimukseen:

Accor:
Accor, maailman johtava hotelliryhmä ja markkinajohtaja Euroopassa, toimii 92 maassa, joissa yhtiöllä on lähes 3 500 hotellia ja 440 000 huonetta. Accorin laaja hotelliketjuvalikoima – Softel, Pullman, MGallery, Grand Mecure, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, ibis, ibis Styles, ibis budget ja hotelF1 – tarjoaa kaikkea huokeista vaihtoehdoista luksukseen. Accorin hotelleissa ympäri maailmaa on yli 160 000 työntekijää, joiden avulla ryhmä tarjoaa asiakkailleen ja kumppaneilleen lähes 45 vuoden kokemuksen, osaamisen ja asiantuntemuksen.