• Accor/

Uuden verkoston tarkoitus lisätä naispuolisten hotellijohtajien määrää

Maailman johtava hotelliryhmä Accor lanseeraa uuden naisverkoston, Women at Accor Generationin (WAAG), jolla pyritään torjumaan stereotypioita ja saavuttamaan täydellinen sukupuolten välinen tasa-arvo organisaation johtotehtävissä. Pitkällä aikavälillä 50 prosenttia Accorin kaikista johtajista on tarkoitus olla naisia. Sekä miehet että naiset ovat tervetulleita verkostoon, joka toimii viidessä maanosassa.

WAAG:n tehtäväkenttiä ovat mentorointi, kokemusten vaihto ja koulutus verkoston sisällä. Ajatuksena on tehdä johtotehtävistä entistä helpommin saavutettavia ja houkuttelevampia naisille koko organisaatiossa. Lisäksi verkosto pyrkii tekemään Accorin hotellitarjonnasta entistä houkuttelevampaa liikenaisille.

– Yliopistoista ja korkeakouluista kautta maailman valmistuu nykyisin enemmän naisia kuin miehiä. Siitä huolimatta naiset ovat aliedustettuja yritysten johtotehtävissä. Tiedämme, että sekä naisia että miehiä sisältävät tiimit ovat muita innovatiivisempia ja tehokkaampia. Women at Accor Generation -verkoston tavoitteena on parantaa naisten itseluottamusta, auttaa naisia huomaamaan oma potentiaalinsa, rohkaista heitä ja tukea heitä matkalla kohti johtajuutta, Accorin Global Chief Financial Officer ja WAAG-verkoston puheenjohtaja Sophie Stabile sanoo.

– Olemme ylpeitä ollessamme osa globaalia organisaatiota, joka kantaa vastuunsa tasa-arvoasioissa. Jopa täällä Pohjolassa, jossa meitä pidetään maailmanlaajuisesti katsottuna suhteellisen tasa-arvoisina, meillä on vielä tehtävää. WAAG tuntuu ehdottomasti askeleelta oikeaan suuntaan, Accorin Regional Director Scandinavia Pascal Locatelli sanoo.

Kaikki WAAG:n aloitteet tehdään kollektiivisesti ja koordinoidaan sen jälkeen paikallisesti eri alueilla. Koordinoinnista huolehtii yhdeksän aluepäällikköä kahdeksalla maantieteellisellä alueella, jotka ovat Aasia ja Tyynenmeren alue, Lähi-itä, Afrikka, Pohjois-Amerikka, Etelä-Amerikka, Etelä-Eurooppa, Pohjois-, Itä- ja Keski-Eurooppa sekä Ranska. Tavoitteena on saada 3 000 jäsentä vuoden 2015 loppuun mennessä.

Lisätietoa:
Pascal Locatelli
Regional Director Scandinavia, Accor
Puhelin: 0721-51 07 51
Sähköposti: pascal.locatelli@accor.com

Accor
Accor, maailman johtava hotelliryhmä ja markkinajohtaja Euroopassa, toimii 92 maassa, joissa yhtiöllä on lähes 3 500 hotellia ja 440 000 huonetta. Accorin laaja hotelliketjuvalikoima – Softel, Pullman, MGallery, Grand Mecure, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, ibis, ibis Styles, ibis budget ja hotelF1 – tarjoaa kaikkea huokeista vaihtoehdoista luksukseen. Accorin hotelleissa ympäri maailmaa on yli 160 000 työntekijää, joiden avulla ryhmä tarjoaa asiakkailleen ja kumppaneilleen lähes 45 vuoden kokemuksen, osaamisen ja asiantuntemuksen.