Aktia ja R-kioski laajentavat yhteistyötään

11.4.2016 klo 11.00

Aktian ja R-kioskin joulukuussa alkanut yhteistyö laajenee, kun R-kioskin maksujenvälitys siirtyy Aktialle kesällä 2016.

Aktian ja R-kioskin yhteistyö alkoi joulun alla, kun R-kioskit ottivat Aktian Mastercard Prepaid -kortit valikoimaansa. Yhteistyö on alusta alkaen toiminut hyvin ja ollut tuottavaa, joten keskustelu sen tiivistämisestä avautui nopeasti. Pankkipalvelujen osalta oli luonnollista ensin tarkistaa, mitkä palvelut jo nyt kuuluvat R-kioskin palveluntarjontaan. Viivakoodillisten laskujen maksaminen on ollut mahdollista R-kioskeissa vuodesta 2011.

Aktia kehittää tuote- ja palveluvalikoimaansa eri kanavissa, ja yhteistyö R-kioskin kanssa mahdollistaa yleisimpien tuotteiden tarjoamisen hyvin laajassa jakeluverkostossa.

• Maksujenvälityksen siirtyminen Aktiaan on luonnollinen jatke hyvin alkaneelle yhteistyölle. R-kioski on osaava ja tehokas kumppani Aktialle, ja ketjun laaja kioskiverkosto kasvattaa markkina-aluettamme, toteaa Aktian konserninjohdon jäsen, johtaja Carl Pettersson.
  • Seuraava askel on katsoa, mitkä pankin tuotekokonaisuuksista sopisivat R-kioskin valikoimaan. Näemme tässä valtavan potentiaalin omien myyntikanaviemme laajentamisessa, Pettersson jatkaa.

Pankkien asiakkaat haluavat yhä enenevässä määrin hoitaa pankkiasioitaan ajasta ja paikasta riippumatta. Konttoreiden kassapalveluiden aukioloaikoja on lyhennetty, mutta laskujen maksaminen sujuu nykyään kätevästi myös R-kioskeissa. R-kioskit ovat auki aamusta myöhään iltaan viikon jokaisena päivänä, mikä on asiakkaille erinomaista palvelua.

• R-kioskilla on Suomen paras ja laajin palveluvalikoima, jota kehitämme jatkuvasti yhteistyössä kumppaneidemme kanssa. Aktia on yhteistyökumppani, joka on rohkeasti ja innovatiivisesti lähtenyt vastaamaan asiakkaidemme muuttuviin tarpeisiin saada myös pankkipalveluita helposti ja nopeasti R-kioskilta, kertoo R-kioskin ostojohtaja Jaakko Mäkinen.

Lisätietoja
Aktia Pankki Oyj, johtaja Carl Pettersson, carl.pettersson@aktia.fi, puh. 010 247 6250
R-kioski Oy, ostojohtaja Jaakko Mäkinen, jaakko.makinen@r-kioski.fi, puh. 020 554 4103

Aktia tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 350 000 asiakasta, joiden palvelusta noin 50 konttorissa, verkossa ja puhelimitse vastaa noin 1 000 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.com.

R-kioski on kannattava, kauppiasvetoinen kioskiketju, joka tarjoaa asiakkailleen monipuolisen valikoiman viihdettä, jännitystä ja mielihyvää sekä tärkeitä arjen tuotteita ja palveluita – nopeasti ja mukavasti aamusta iltaan. R-kioski on osa Reitan Group -yhtiöön kuuluvaa Reitan Convenience -yhtiötä, ja sillä on valtakunnallinen peitto n. 615 myymälällä. R-kioskin bränditunnettuus on 98 %.