Aktia kovan kisan kakkoseksi – asiakaspalvelu Suomen ehdotonta kärkeä!

10.9.2015

Aktia Pankki pärjäsi loistavasti HDI Nordic Oy:n Vuoden Contact Center -kilpailussa. Aktia Asiakaspalvelu kiri tiukan kilpailun kakkoseksi. Voiton vei tänä vuonna DHL Express, Customer Care.

• Me olemme pieni pankki, mutta meillä asiakas on ykkönen, toteaa Aktia Asiakaspalvelun pankinjohtaja Päivi Sihvo. Olemme todella ylpeitä sijoituksestamme, ja ensi vuonna aiomme olla kilpailun parhain!

Aktian strategiaan kuuluu olennaisesti henkilökohtainen palvelu ja saatavuus. Pankki haluaa olla perheiden paras talousasiantuntija, ja yhteydenoton pitää olla helppoa.

• Meidän Contact Centerimme väki työskentelee pankin ytimessä, lähellä eri alueiden asiantuntijoita ja he ovat ensimmäinen ja usein tärkein kontakti asiakkaaseen. Me koulutamme ja kannustamme henkilöstöä Aktia-henkiseen asiakaspalveluun, Sihvo jatkaa.

Aktian toimitusjohtaja Jussi Laitinen iloitsee hyvästä sijoittumisesta asiakaspalvelukilpailussa. ­

• Toinen sija tämän tason mittelössä on erinomainen saavutus, ja osoittaa, että olemme tehneet oikeita asioita. Laatu ja kehitys ovat Aktialle tärkeitä toiminnanohjaajia. Olemme täällä asiakkaita varten, Laitinen korostaa.

Vuoden Contact Center- ja Asiakaspalvelun Laatutyö -tunnustukset noudattavat laatujohtamisen europpalaista excellence-mallia EFQM. Menetelmä on laadittu ja sitä on kehitetty asiakaspalvelujohtamisen asiantuntijoiden kanssa vuodesta 2009 alkaen. Suoritusta mitattiin laajalla itsearvioinnilla, jonka raati validioi sekä arviointikäynnillä ja henkilöstön haastatteluilla.

Aktia Asiakaspalvelu, pankinjohtaja Päivi Sihvo, puh. 010 247 6933

Lähettäjä
Viestintäpäällikkö Malin Pettersson, puh. 010 247 6369

Aktia-konserni tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 300 000 asiakasta, joiden palvelusta konttoreissa, internetissä ja puhelimitse vastaa 1 000 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.fi.