Aktia ostaa Elisa Rahoituksen – suosittu Elisa Lompakko -palvelu saa uuden kodin

1.7.2016 klo 13.15

Aktia Pankki Oyj ostaa Elisa Rahoitus Oy:n, ja kaupan myötä mobiilimaksamisen edelläkävijä Elisa Lompakko saa 1.7.2016 uuden kodin Aktiasta. Samalla yhtiön nimi muuttuu Aktia Rahoitus Oy:ksi. Kauppa on osa Aktian kasvustrategiaa, ja sen myötä Aktia vahvistaa osaamistaan mobiilimaksamisessa ja nostaa teknisten ratkaisujen kehittämisen uudelle tasolle.

Vuonna 2012 lanseerattu Elisa Lompakko oli ensimmäinen mobiilimaksupalvelu Euroopassa. Sen myötä rahaviesti siirtyi saman tien käyttäjältä toiselle. Kaupan myötä Elisa Lompakko -palvelu jatkuu entisellään. Elisa Lompakko toimii maksuvälineenä ja sillä voi maksaa kätevästi kaupassa ja turvallisesti verkossa. Palvelu toimii älypuhelimilla ja sen lataaminen on ilmaista rekisteröidyille käyttäjille.

– Aktia näkee Elisa Lompakossa paljon mahdollisuuksia. Elisa Lompakko on edelleen markkinoiden parhaimmistoa. Uskomme, että pankkina voimme omalta osaltamme hyödyntää olemassa olevaa alustaa uusien tuotteiden ja palveluiden kehittämisessä. Valmiin alustan ostaminen nopeuttaa uudistuksiamme valtavasti, toteaa Aktian varatoimitusjohtaja Carl Pettersson.

– Aktian toukokuussa lanseeraama korttisovellus on saanut äärimmäisen hyvän vastaanoton, ja reilu 10 prosenttia kortinhaltijoistamme on jo ottanut sovelluksen käyttöönsä kahden ensimmäisen kuukauden aikana. Elisa Lompakkoa tullaan myös hyödyntämään korttisovelluksen jatkokehityksessä. Meillä on monia innovatiivisia ratkaisuja työn alla, Pettersson jatkaa.

Aktia panostaa kasvuun

Aktia on viimeisen vuoden aikana panostanut kasvustrategiansa mukaisesti voimakkaasti varsinkin uusien yhteistyökumppaneiden ja jakelukanavien löytämiseen. Aktian ja R-kioskin joulukuussa lanseeraama yhteistyö on hyvä esimerkki uusista kumppanuuksista. Tuote- ja palveluvalikoimaa kehitetään jatkuvasti asiakkaiden tarpeiden ja toiveiden mukaan. Elisa Lompakko -palvelun avulla Aktian ketteryys digitaalisten palveluiden kehittämisessä vahvistuu huomattavasti. Uuden palvelun myötä Aktian asiakkaat saavat jälleen laadukkaampaa palvelua.

– Viime vuonna lanseeratun kokonaan uudistetun Elisa Lompakon vastaanotto on ollut erinomainen. Asiakkaamme ovat kiittäneet palvelun helppokäyttöisyyttä. Olemme jatkuvasti kehittäneet palvelua yhdessä asiakkaidemme kanssa. Aktia on pankkitoimijana paras mahdollinen koti Elisa Lompakolle. Heidän toiminnassaan on samaa intohimoista asiakaslähtöisyyttä ja innovatiivisuutta kuin Elisa Lompakko -tiimissä on ollut. On hienoa, että Lompakolle rakennetaan lisää edelläkävijän ominaisuuksia, kertoo Elisa Rahoituksen toimitusjohtaja Liisa Puurunen.

Muutos ei vaadi Elisa Lompakko -asiakkailta toimenpiteitä

Muutoksella ei ole välittömiä vaikutuksia Elisa Lompakon asiakkaisiin tai käytössä oleviin palveluihin.

– Pidämme huolen siitä, että Lompakon omistajan muutos sujuu asiakkaiden näkökulmasta mahdollisimman kitkattomasti. Muutos ei vaadi asiakkailta toimenpiteitä. Elisa Lompakon käyttöä voi jatkaa voimassa olevin ehdoin, Puurunen sanoo.

– Olemme tyytyväisiä siitä, että saamme erittäin hyvän, suositun ja toimivan palvelun käyttöömme. Tulemme jatkamaan palvelun kehittämistä ja panostamme teknologiaan, joka mahdollistaa mobiilimaksamisen HCE-teknologian avulla, Pettersson lupaa.

Elisa aikoo jatkossakin kehittää ja kokeilla uusia digitaalisia palveluja, jotka helpottavat ihmisten arkea.

Carl Pettersson, varatoimitusjohtaja, Aktia Pankki Oyj, puh. 010 247 6243

Liisa Puurunen, toimitusjohtaja, Elisa Rahoitus Oy, puh. 050 506 0285

Aktia tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 350 000 asiakasta, joiden palvelusta noin 50 konttorissa, verkossa ja puhelimitse vastaa noin 1 000 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.com.

Elisa on tietoliikenne-, ICT- ja online-palveluyritys, jonka asiakkaana on 2,3 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Elisa tarjoaa ympäristöystävällisiä palveluita viestimiseen ja viihtymiseen sekä työvälineitä organisaatioiden toiminnan ja tuottavuuden parantamiseen. Suomessa Elisa on mobiililiittymien markkinajohtaja. Yhteistyö Vodafonen ja Telenorin kanssa mahdollistaa kansainvälisesti kilpailukykyiset palvelut. Elisa on julkisesti noteerattu Nasdaq Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla, osakkeenomistajia on noin 200 000. Liikevaihto vuonna 2015 oli 1,57 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 100. www.elisa.fi