Aktia Oyj: Aktian vuosi 2012 on alkanut hyvin

Aktian vuosi 2012 on alkanut hyvin

Aktia Oyj:n yhtiökokouksessa toimitusjohtaja Jussi Laitinen kertoo tänään alkuvuodesta seuraavaa:

• Uusi verkkopankki lanseerattiin onnistuneesti helmikuussa 2012. Verkkopankin käyttö on kasvanut ja palvelupyyntöjen määrä yli kolminkertaistunut. Uusia toiminnallisuuksia otetaan käyttöön vuoden aikana.
  • Ensimmäisen vuosineljänneksen myynti on kasvanut useimmilla tuotealueilla ja kokonaismyynti ylittää selvästi viime vuoden vastaavan tason. Aktiaan tuli yli 4 000 uutta asiakasta.
  • Aktian varainhoitoyksiköissä hallinnoitavat pääomat kasvoivat merkittävästi ja markkinaosuus rahastoissa nousi 6,95 prosenttiin.
  • Aktian huhtikuun alussa käynnistynyt markkinointikampanja rakentuu asiakkaiden taloudellisen tilanteen entistäkin syvemmälle ymmärrykselle. Osana kampanjaa elämänsä tulot on verkossa laskenut jo yli 10 000 suomalaista.
  • Oma pääoma per osake (NAV) nousi 31.3.2012 alustavan tiedon mukaan noin 7,60 (31.12.2011; 7,01) euroon, josta on vähennetty ehdotettu osinko. Korkeampi NAV johtuu pääasiassa sijoitussalkkujen suotuisasta kehityksestä ja vahinkovakuutusyhtiön myynnin myönteisestä vaikutuksesta.

Aktia pitää vuoden 2012 näkymät muuttumattomina; vuoden 2012 liikevoiton odotetaan jäävän alle vuoden 2011 tason.

Aktia julkistaa vuoden ensimmäisen vuosineljänneksen tuloksensa 10.5.2012.

AKTIA OYJ

Toimitusjohtaja Jussi Laitinen, puh. 010 247 6250
Varatoimitusjohtaja, CFO Stefan Björkman, puh. 010 247 6595

Lähettäjä:
IR-päällikkö Anna Gabrán, puh. 010 247 6501, 040 708 1807

Nasdaq OMX Helsinki,
tiedotusvälineet,

Aktia-konserni tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 400 000 asiakasta, joiden palvelusta 70 konttorissa, Internetissä ja puhelimitse vastaa yli 1 400 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.fi