Aktia Pankki Oyj: Aktia Hypoteekkipankin vähemmistöosuuksien osto toteutettu suunniteltua aikaisemmin

23.9.2016 klo 13:30

AKTIA HYPOTEEKKIPANKIN VÄHEMMISTÖOSUUKSIEN OSTO TOTEUTETTU SUUNNITELTUA AIKAISEMMIN

Aktia Pankki on aiemmin (8.10.2015) ilmoittanut tehneensä sopimuksen pankin tytäryhtiön Aktia Hypoteekkipankki Oyj:n vähemmistöosuuksien ostamisesta. Sopimuksen mukaan osakkeiden luovutus tapahtuisi vuoden 2017 alussa.

Toimenpiteet, jotka silloisen suunnitelman mukaan piti toteuttaa ennen luovutusta, on myyjien ja ostajan arvion mukaan jo nyt toteutettu riittävissä määrin, ja osapuolet ovat tänään suorittaneet osakkeiden luovutukset.

Liiketoimen loppuun saattamisella ei ole olennaista vaikutusta Aktian vakavaraisuuteen tai vuoden 2016 tulosnäkymiin.

Toimitusjohtaja Jussi Laitinen, puh. 010 247 6250
CFO Fredrik Westerholm, puh. 010 247 6505

Lähettäjä:
Head of IR Anna Gabrán, puh.  01024 6501

Aktia tarjoaa asiakkailleen ratkaisuja ja palveluja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 350 000 asiakasta, joiden palvelusta 50 konttorissa, verkossa ja puhelimitse vastaa noin 1 000 aktialaista. Aktian osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta saa osoitteesta www.aktia.com.