Aktia Pankki Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 2. pykälän mukaan ilmoitetaan seuraavaa

Aktia Pankki Oyj – Liputusilmoitus
Pörssitiedote 20.5.2014 klo 13.30

Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 2. pykälän mukaan ilmoitetaan seuraavaa

Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 2. pykälän mukaan ilmoitetaan, että Elinkorkolaitos Hereditaksen osuus Aktia Pankki Oyj:n osakkeista on 20.5.2014 laskenut alle 5,00 prosentin ja osuus äänistä alle 10,00 prosentin.

Elinkorkolaitos Hereditas omistaa järjestelyn 20.5.2014 jälkeen yhteensä 2 066 106 Aktia Pankki Oyj:n osaketta ja 41 322 120 ääntä. Omistus vastaa 3,10:ää prosenttia Aktia Pankki Oyj:n osakkeista ja 9,30:tä prosenttia Aktia Pankki Oyj:n äänimäärästä.

Järjestelyn jälkeen Osakkeita % Aktia Pankin
kaikista osakkeista
Ääniä % Aktia Pankin
kaikista äänistä
FI4000058870 0 0 0 0
FI4000058888  2 066 106 3,10 41 322 120 9,30
Yhteensä 2 066 106 3,10 41 322 120 9,30

Aktia Pankki Oyj:n osakepääoma koostuu 66 578 811 osakkeesta, joista 46 706 723 on A-sarjan osakkeita ja 19 872 088 R-sarjan osakkeita. Kukin A-sarjan osake tuottaa yhden (1) äänen ja kukin R-sarjan osake kaksikymmentä (20) ääntä. Aktia Pankki Oyj:n yhteenlaskettu äänimäärä on 444 148 483.

Mia Bengts, konsernilakimies, puh. 010 247 6348

Lähettäjä:
Anna Gabrán, sijoittajasuhteet puh. 010 247 6501

Nasdaq OMX Helsinki
Tiedotusvälineet
Finanssivalvonta

Aktia-konserni tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan. Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa. Aktialla on noin 300 000 asiakasta, joiden palvelusta 55 konttorissa, Internetissä ja puhelimitse vastaa lähes 1 000 aktialaista. Aktia Pankin osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.com