Aktia Pankki Oyj julkaisee jatkossa tulostietoja käsittelevän pörssitiedotteen tilinkauden ensimmäisestä ja kolmannesta neljänneksestä

Aktia Pankki Oyj julkaisee jatkossa tulostietoja käsittelevän pörssitiedotteen (ei osavuosikatsausta) tilikauden ensimmäisestä ja kolmannesta neljänneksestä

Aktia Pankki Oyj, jonka joukkovelkakirjalainat on noteerattu pörssissä, antaa arvopaperimarkkinalainsäädännön edellyttämän osavuosikatsauksen tilikauden kuudesta ensimmäisestä kuukaudesta.

Aktia Pankki on lisäksi julkaissut tulostiedot kolmen ja yhdeksän kuukauden osalta. Tämä on johtunut siitä, että Aktia Pankki Oyj:n emoyhtiö Aktia Oyj on pörssiyhtiönä julkaissut osavuosikatsauksen näistä neljänneksistä. Aktia Pankki, joka tuottaa merkittävän osan Aktia-konsernin liiketoiminnasta, on samalla julkaissut itseään koskevia tulostietoja, jotka olisivat muutoin ilmenneet epäsuorasti Aktia Oyj:n katsauksista.

Aktia Pankin tilikauden kolmen ja yhdeksän kuukauden raportointi on tähän asti toteutettu lakisääteisten osavuosikatsausten muotoisina ilmoituksina. Kuluvan tilikauden kolmannesta neljänneksestä alkaen tämä raportointi toteutetaan pörssitiedotteina, jotka oleellisilta osin sisältävät sellaista tietoa pankkikonsernista, jonka emoyhtiö on julkaissut Aktia-konsernista kokonaisuudessaan.

Muutoksen myötä pankin pyrkimyksenä on vähentää hallintorutiineja kuitenkaan heikentämättä sijoittajaviestinnän tasoa.

Tilikauden kuuden ensimmäisen kuukauden raportointi tulee myös jatkossa tapahtumaan arvopaperimarkkinalaissa tarkoitetun osavuosikatsauksen muodossa.

Varatoimitusjohtaja, CFO Stefan Björkman, puh. 050 63219

Lähettäjä: