Aktia vakiinnuttanut asemansa yhtenä Suomen johtavista varainhoitajista

Aktia Oyj
15.11.2011

Aktia sijoittui Scandinavian Financial Researchin (SFR) vuoden 2011 instituutioasiakkaiden keskuudessa tekemässä tutkimuksessa jälleen parhaiden varainhoitajien joukkoon. Vuosittaiseen tutkimukseen osallistuu noin sata Suomen suurinta instituutiosijoittajaa, ja Aktia arvioitiin tänä vuonna toiseksi parhaaksi.

Aktian strategia keskittyä esimerkiksi kehittyvien markkinoiden erityisosaamiseen sekä laajentunut neuvonta- ja analyysiosaamisemme ovat saaneet hyvän vastaanoton institutionaalisilta asiakkailta. Varainhoitoyksiköidemme palvelun ja osaamisen korkea laatu on tuonut näihin liiketoimintayksiköihin ja Private Banking -toimintaamme vahvaa kasvua viimeisten kymmenen vuoden ajan, toteaa Aktia-konsernin varatoimitusjohtaja Robert Sergelius.

Aktia sijoittui kärkeen useissa kategorioissa, mm. hallinnoinnissa, kyvyssä ottaa markkinanäkemys, asiakasraportoinnissa, back office -prosesseissa sekä hallinnoinnin selkeydessä.

Syyskuun lopussa 2011 Aktia Asset Managementin ja Aktia Investin hallinnoimat varat olivat noin 6 200 miljoonaa euroa ja Aktia Private Bankingin asiakasvarat noin 1 300 miljoonaa euroa.

Lisää Aktiasta osoitteessa www.aktia.fi.

Aktia Oyj

Robert Sergelius, varatoimistusjohtaja, Aktia Oyj, puh. 010 247 6350