Aktialta uusi Nordic Small Cap -osakerahasto

23.9.2011 kl 9.00

Aktia tuo 26.9.2011 markkinoille Aktia Nordic Small Cap -osakerahaston, joka sijoittaa varansa pieniin ja keskisuuriin yrityksiin pohjoismaisilla markkinoilla.

Pohjoismaiset Small Cap -osakemarkkinat ovat kooltaan yli 160 miljardia euroa ja koostuvat reilusta 600 pienestä ja keskisuuresta yrityksestä. Yrityksen keskimääräinen markkina-arvo on vajaat 100 miljoona euroa. Pohjoismaisiille markkinoille on yhteistä vahva kansantalous, joka luo vakaan pohjan pienten ja keskisuurten yritysten toiminnalle. Samalla markkinoiden rajallinen koko ohjaa yrityksiä vahvasti vientiin. Sijoittamalla pohjoismaisille osakemarkkinoille sijoittaja hyötyy sekä paikallisesta talouskehityksestä että vientivetoisten yritysten kautta kehittyvien markkinoiden kasvupotentiaalista.

Rahasto sijoittaa yrityksiin, joiden markkina-arvo sijoitushetkellä alittaa 3 miljardia euroa. Osakevalinnassa painotetaan toimialan ja yksittäisen yrityksen pitkän aikavälin kasvumahdollisuuksia.

Aktiivisen salkunhoidon merkitys korostuu Small Cap -markkinoille sijoitettaessa. Rahaston salkunhoitajana toimii Aktia Asset Management Oy, jolla on pitkä ja menestyksekäs historia pohjoismaisten osakkeiden salkunhoidossa.

Rahasto sopii hyvin pitkäaikaista sijoituskohdetta etsivälle sijoittajalle, joka haluaa sijoittaa kyseiselle alueelle ja hyötyä sen tarjoamista globaaleista kasvumahdollisuuksista.

Lisätietoja rahastosta antavat:

Tom Ginman