Aktian varainhoito-organisaatiot yhdistyvät

3.2.2014 klo 14.10

Aktian varainhoito-organisaatio uudistuu. Aiemmin erillisinä sisaryhtiöinä toimineiden Aktia Asset Management Oy:n ja Aktia Invest Oy:n toiminnot yhdistetään yhteen konserniin, jonka emoyhtiön nimeksi tulee Aktia Varainhoito Oy. Tavoitteena on selkeyttää toimintaa ja parantaa sijoittajille tarjottavia palveluita.

- Koska yhä useampi sijoittaja ostaa palveluja molemmilta yhtiöiltä, on otollinen aika Aktia Pankin Toimintaohjelma 2015:n mukaisesti selkeyttää organisaatiota ja yhdistää varainhoidon yhtiöt yhdeksi konserniksi. Aktia Asset Management Oy, jonka uudeksi nimeksi tulee Aktia Varainhoito Oy, on ostanut koko Aktia Invest Oy:n osakekannan. Samalla Aktia Invest Oy:n vähemmistöosakkaina olleista avainhenkilöistä on tullut Aktia Varainhoito Oy:n vähemmistöosakkaita, kertoo Aktia Pankki Oyj:n toimitusjohtaja Jussi Laitinen.

Aktia Varainhoito tarjoaa asiakaslähtöistä varainhoitoa, jossa yhdistyvät avoin arkkitehtuuri ja oma, valittujen omaisuuslajien varainhoito-osaaminen. Uusi rakenne antaa tähän tehokkaat toimintaedellytykset yhteisen johdon, salkunhoidon ja asiakaspalvelun ansiosta.

Omaisuudenhoidon kehittäminen jatkuu

Aktia Varainhoito Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Anders Ehrström ja varatoimitusjohtajaksi Jetro Siekkinen. Varainhoidon johtoryhmään kuuluvat lisäksi Peik Wardi, Kim Nummelin ja Antti Vesa.

- Aktia on määrätietoisesti kehittänyt omaisuudenhoitoaan oman salkunhoidon ja kolmansien osapuolien tuotteiden yhdistelmäksi. Sekä sijoittajilta hoitoon saadut pääomat että sijoittajakyselyissä saadut vahvat arvosanat kertovat, että olemme oikealla tiellä. Otan innolla vastuun tämän kokonaisuuden eteenpäin viemisestä sekä institutionaalisten sijoittajien että Aktian konttoriverkoston kautta palveltavien piensijoittajien eduksi, Ehrström toteaa.

- Uusi rakenteemme tarjoaa toimintaympäristön optimaaliselle sijoitustoiminnalle ja tehokkaalle salkunhoidon strategioiden toteuttamiselle huomioiden asiakkaidemme yhä vaativammat tarpeet tulevaisuudessa, salkunhoidosta vastaava Siekkinen täydentää.

Toimitusjohtaja Jussi Laitinen, Aktia Pankki Oyj, puh. 010 247 6250

Toimitusjohtaja Anders Ehrström, Aktia Varainhoito Oy, puh. 010 247 6798

Varatoimitusjohtaja Jetro Siekkinen, Aktia Varainhoito Oy, puh. 010 247 6564

Aktia lyhyesti

Aktia-konserni tarjoaa asiakkailleen yksilöllisiä ratkaisuja laajasta pankki-, vakuutus- ja kiinteistönvälityspalvelujen valikoimastaan.  Aktia toimii Suomen rannikkoalueella ja sisämaan kasvukeskuksissa.  Aktialla on noin 300 000 asiakasta, joiden palvelusta konttoreissa, internetissä ja puhelimitse vastaa 1 000 aktialaista.  Aktian osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja Aktiasta löydät osoitteesta www.aktia.fi.