Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukainen ilmoitus osakkeenomistajan omistusosuuden muutoksesta

Liputusilmoitus
Pörssitiedote 10.9.2015 klo 12.00

Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaan ilmoitetaan, että Stiftelsen Tre Smeder -säätiön osuus Aktia Pankki Oyj:n äänistä on 10.9.2015 noussut yli 20 prosentin.

Stiftelsen Tre Smeder omistaa järjestelyn 10.9.2015 jälkeen yhteensä 6 578 729 Aktia Pankki Oyj:n osaketta ja 94 108 005 ääntä. Omistus vastaa 9,88 (9,41) prosenttia Aktia Pankki Oyj:n osakkeista ja 21,19 (19,76) prosenttia Aktia Pankki Oyj:n äänimäärästä.

Järjestelyn jälkeen Osakkeita % Aktia Pankki Oyj:n
kaikista osakkeista
Ääniä % Aktia Pankki Oyj:n
kaikista äänistä
FI4000058870 1 971 925   1 971 925
FI4000058888     4 606 804   92 136 080
Yhteensä 6 578 729 9,88 94 108 005 21,19

Aktia Pankki Oyj:n osakepääoma koostuu 66 578 811 osakkeesta, joista 46 706 723 on A-sarjan osakkeita ja 19 872 088 R-sarjan osakkeita. Kukin A-sarjan osake tuottaa yhden (1) äänen ja kukin R-sarjan osake kaksikymmentä (20) ääntä. Aktia Pankki Oyj:n yhteenlaskettu äänimäärä on 444 148 483.

Mia Bengts, konsernilakimies, puh. 010 247 6348

Nasdaq OMX Helsinki
Tiedotusvälineet
Finanssivalvonta