Alma Median sijoittajasivut valittiin luokkansa parhaiksi

Alma Media Oyj                         Lehdistötiedote                              1.2.2024

ALMA MEDIAN SIJOITTAJASIVUT VALITTIIN LUOKKANSA PARHAIKSI

Pörssisäätiön ja Suomen Sijoitusanalyytikot ry:n järjestämässä Parhaat sijoittajasivut -kilpailussa Alma Media vei ykkössijan keskisuurten yhtiöiden sarjassa. Tulokset julkistettiin Pörssisäätiön järjestämässä Pörssigaalassa, jota juhlittiin Helsingin Vanhalla ylioppilastalolla keskiviikkona 31.1.2023. Gaala huipentui palkintojenjakoon.

Kilpailussa tarkastellaan perinteisesti sivustojen käytettävyyttä, sekä sitä, kuinka yhtiö viestii sijoittajille tietyistä osa-alueista, kuten strategiasta, kasvusta ja kannattavuudesta, taloudellisista tavoitteista ja historiallisesta suorituskyvystä, pääoman käytöstä ja riskeistä.

Yhtiön palkinnon vastaanotti sijoittajasuhdejohtaja Teemu Salmi.

”Tämä on meille hyvin merkityksellinen tunnustus. Sijoittajasivusto on yksi tärkeimmistä tiedonvälityskanavistamme sijoittajille, niin yksityis- kuin instituutiosijoittajillekin. Tarkoituksena on nostaa rimaa tasaisella tahdilla ja kehittää sivuja jatkuvasti, mutta aina varmistua siitä, että tuomme tiiviisti, monipuolisesti ja helppokäyttöisesti tarjolle sijoittajan tarvitsemat tiedot. Haluamme pitää sivuston rakenteen selkeänä, mutta tuoda myös uusia elementtejä siltä osin, kun ne parantavat käyttäjäkokemusta. Ideana on jatkuvasti tarkastella ja parantaa talousviestintää ja tulosraportointiamme, mutta myös inspiroida ja tuoda esiin sitä kuinka jännittävä yhtiö Alma on. Toivottavasti kehittyneet kaupankäyntialustat -strategiamme, kansainvälisyytemme sekä ESG-kestävyystarinamme tulee tutuiksi yhä laajemmalle joukolle, niin kotimaassa kuin kansainvälisestikin”, Salmi sanoo.

”Tämä kilpailu kirittää meitä kaikkia kehittymään sijoittajaviestinnässä ja -suhdetyössä kokonaisuutena ja otamme tämän tunnustuksena sille yhteistyölle, jota teemme tällä saralla muun muassa talous-, viestintä- ja lakiosaston sekä johdon välillä”, Salmi jatkaa.

Palkinnot jaettiin neljässä sarjassa

Yhtiöiden verkkosivut ovat erityisesti yksityissijoittajille tärkeä tietolähde. Parhaat sijoittajasivut -kilpailu on järjestetty jo vuodesta 1999, koska sijoittajaviestintään halutaan kiinnittää huomiota ja parhaita käytäntöjä nostaa esiin ja palkita sijoittajaviestinnän ammattilaisten työtä valitsemalla vuosittain. Kilpailussa arvioidaan kaikkien kotimaisten pörssiyhtiöiden suomenkieliset sijoittajasivut neljässä eri sarjassa: suuret, keskisuuret ja pienet yhtiöt sekä First North -yhtiöt. Alman lisäksi palkittiin suurista pörssiyhtiöistä Huhtamäki, pienistä Componenta ja First North -markkinapaikan yhtiöistä Kempower.

Tuomariston mukaan listattujen yhtiön sijoittajasivuilta tietojen on löydyttävä helposti, nopeasti ja loogisesti. Sivustot käydään huolellisesti läpi ja pisteytetään vuosittain vaihtuvien tarkkojen kriteerien mukaan.

Lue lisää Pörssisäätiön tiedotteesta

Teemu Salmi, sijoittajasuhdejohtaja, teemu.salmi (@) almamedia.fi

Alma Mediassa työskentelee noin 1 700 ammattilaista ja yhtiö toimii 12 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2022 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 309 miljoonaa euroa, mistä digiliiketoiminnan osuus oli 81 %. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

Avainsanat: