Muutos johtoryhmässä: Merja Ristilä nimitetty Alma Median henkilöstöjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi

Alma Media Oyj              Pörssitiedote    Muutokset hallitus/johto/tilintarkastus              27.6.2023 klo 9.00

MUUTOS JOHTORYHMÄSSÄ: MERJA RISTILÄ NIMITETTY ALMA MEDIAN HENKILÖSTÖJOHTAJAKSI JA JOHTORYHMÄN JÄSENEKSI

Kauppatieteiden maisteri Merja Ristilä (s. 1970) on nimitetty Alma Media Oyj:n henkilöstöjohtajaksi sekä Alma Media -konsernin johtoryhmän jäseneksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.9.2023 ja raportoi Alma Media Oyj:n toimitusjohtaja Kai Telanteelle. Ristilä siirtyy tähän tehtävään Alma Career -segmentin henkilöstöpäällikön tehtävästä.

Alma Median henkilöstöjohtaja Virpi Juvonen ilmoitti keväällä jäävänsä johtajasopimuksensa mahdollistamalla tavalla eläkkeelle vuoden 2023 loppuun mennessä. Juvonen on työskennellyt nykyisessä tehtävässään vuodesta 2012.

- Olemme hyvin iloisia löydettyämme Virpille seuraajan Alma Median sisältä. Merja tuntee yhtiön hyvin oltuaan kehittämässä sen henkilöstöä ja yrityskulttuuria eri tehtävissä vuodesta 2018 lähtien. Merjalla on monipuolinen kokemus ja vahvat näytöt henkilöstön kehittämisestä kansainvälisessä liiketoiminnassa, mikä antaa hänelle hyvän perustan tulevalle tehtävälle Alma Median yrityskulttuurin ja osaamisen kehittämisen luotsaamiseksi seuraavalle tasolle, toimitusjohtaja Telanne toteaa.

- Haluan kiittää Virpi Juvosta erittäin lämpimästi omasta ja koko johtoryhmän puolesta erinomaisesta yhteistyöstä yhteisellä matkallamme. Virpin henkilöstöjohtajuuden aikana yhtiö on sekä digitalisoitunut että kansainvälistynyt vauhdilla. Virpi on omalta osaltaan pitänyt huolta sekä siitä, että yhtiö on tällä matkalla kehittänyt maailmanluokan osaamisen valitsemillaan painopistealueilla, että pitänyt kiinni vahvoista arvoistaan arvostaen jokaisen almalaisen roolia ja panosta osana kokonaisuutta, Alma Median toimitusjohtaja Kai Telanne sanoo.

- Olen todella innoissani päästessäni jatkamaan Virpin ansiokasta työtä ja kehittämään henkilöstöhallintoa osaaminen keskiössä. Kolme liiketoimintasegmenttiämme ovat kiinnostavissa kehitysvaiheissa, Almalla on hyvä tekemisen meininki ja erittäin osaava porukka. Almalaisten työtyytyväisyys on myös kiitettävän korkealla tasolla. Mielestäni Alma Media on hieno esimerkki digitaalisessa transformaatiossaan ja kehittyneillä markkinapaikoilla jo pitkällä olevasta, hyvin johdetusta yhtiöstä. Otan nyt innostavan haasteen ja mahdollisuuden vastaan, Merja Ristilä sanoo.

Lisätietoja: Kai Telanne, toimitusjohtaja, Alma Media, puh. 010 665 3500

Alma Media Oyj
Elina Kukkonen

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.almamedia.fi

Alma Mediassa työskentelee noin 1 700 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2022 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 309 miljoonaa euroa, mistä digiliiketoiminnan osuus oli 81 %. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

Avainsanat: