Uudistunut Nettimökki vastaa kotimaisen matkailun kysyntään

Alma Media Oyj                              Lehdistötiedote                             29.5.2023

UUDISTUNUT NETTIMÖKKI VASTAA KOTIMAISEN MATKAILUN KYSYNTÄÄN

Kotimaan mökkimatkailu kasvoi merkittävästi koronapandemian aikana ja vuokramökkeily nousi monen pohdinnassa vaihtoehdoksi. Kansainväliset asuntojen väliaikaisvuokraukseen keskittyvät toimijat ovat aktivoituneet Suomessakin, mutta mökkejä heillä on tarjolla vain pieni määrä. Uudistunut kotimainen Alma Median Nettimökki vahvistaa asemaansa markkinan kattavimpana palveluna.

Kotimainen toimija vuokramökkeilyn johtavana toimijana

Kotimaan mökkimatkailu kasvoi merkittävästi koronapandemian aikana. Myös vuokramökkeily nousi monen perheen pohdinnassa vaihtoehdoksi aurinkolomien tai Alppimatkan rinnalle ja vuokramökkiyöpymisten määrä kasvoi 21 % (2019 vs 2022, Nettimökin tilastot). Samaan aikaan ekologiset arvot ja jakamistalous kiinnostavat ihmisiä entistä enemmän. Yhä useampi mökki vuokrataan toiselta yksityishenkilöltä vertaisvuokrauksen mallia mukaillen.

”Kansainvälinen alustajätti AirBnB on muodostunut lähes synonyymiksi asuntojen väliaikaisvuokraukselle, mutta mökkejä sieltä löytyy edelleen vain arviolta alle 1 000”, Alma Mediaan kuuluvan Nettimökin liiketoimintapäällikkö Linda Tverin kertoo. Nettimökki tulee ottamaan yhä suuremman siivun kotimaisen mökinvuokrauksen markkinasta. Avain tähän on tarjonnan laajuus – Nettimökki on jatkossa markkinoiden kattavin palvelu 7 000 mökin tarjoomalla. Tilastokeskuksen mukaan suurimmilla kotimaisilla vuokramökkien kauppapaikoilla ja välityssivustoilla oli vuoden 2022 joulukuussa tarjolla 11 302 vuokramökkiä ja vuokrattavaa loma-asuntoa.

Nettimökki on luotettava ja helposti lähestyttävä kotimainen toimija, joka palvelee asiakkaitaan sähköisten kanavien lisäksi myös puhelimitse. ”Nettimökki on erikoistunut loma-asuntojen vuokraukseen, joten palvelussa huomioidaan tähän toimintaan liittyvät erityispiirteet, kuten esimerkiksi paljun tai soutuveneen vuokraus lisäpalveluna”, Tverin huomauttaa.

Yhtä tehokkaampaa ja sujuvampaa vuokraustoimintaa

Nettimökki on uudistunut entistä käyttäjäystävällisemmäksi palveluksi. Uudistus on toteutettu käyttäjäpalautteen pohjalta mahdollistamaan yhä tehokkaamman ja sujuvamman vuokraustoiminnan. Nettimökkiin on lisätty uusia työkaluja esimerkiksi mökin hinnoitteluun.

”Tavoitteenamme on tuottaa vuokranantajillemme eniten laadukkaita vuokrauksia. Haluamme olla ensisijainen paikka, josta suomalaiset etsivät kotimaisia vuokramökkejä”, Tverin kuvailee.

Uudistuksen yhteydessä Nettimökkiin yhdistyvät myös Gofinland ja Nettivuokrauksen mökit ja edellä mainitut palvelut lopettavat nykymuotoisen toimintansa. Uudistuksessa on pyritty huomioimaan kunkin palvelun vahvuudet ja rakentamaan niistä yksi, entistä parempi kokonaisuus.

”Palveluiden yhdistämisen myötä Nettimökissä on Suomen kattavin valikoima vuokramökkejä kaikkiin mökkeilyn sesonkeihin”, Tverin jatkaa.

Uudistunut Nettimökki julkaistiin käyttäjille 22.5.2023.

Lisätietoja

Liiketoimintapäällikkö: Linda Tverin, +358 40 569 2856, linda.tverin@almamedia.fi

Alma Mediaan kuuluva Nettimökki on palvellut suomalaisia mökinvuokraajia jo vuodesta 2004 ja sivusto on koettu luotettavaksi ja hyvin palvelevaksi mökinvuokrausalustaksi. Nettimökki on ollut jo vuosia Suomen johtava mökinvuokrauspalvelu, jossa vierailee parhaimmillaan yli 100 000 kävijää viikossa.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 700 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2022 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 309 miljoonaa euroa, mistä digiliiketoiminnan osuus oli 81 %. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

Avainsanat: