• Alma Talent/

90 prosenttia asiakkaista haluaa ostaa arvoa, ei hintaa - 90 prosenttia yrityksistä myy hintaa, ei arvoa

Jos johtajana saisit valita poistettavaksi yhden ongelman omalta haastelistaltasi pysyvästi, mikä olisi Sinun valintasi?

”Oma vastaukseni tähän kysymykseen olisi ehdottomasti ’myyntiongelma’”, naurahtaa kirjailija Ari Heiskanen.

”Kokemus on opettanut, että jos käsissäni on myyntiongelma, huomenna käsissäni on uusia ja toinen toistaan vakavampia ongelmia”, Heiskanen jatkaa.

Heiskanen tarttuu myynnin ongelmiin uutuusteoksessaan Tietoisesti taitava myynnin johtaja – T8-malli. Nykymaailmassa laajan, jopa globaalin näkyvyyden saaminen omalle liiketoiminnalle on periaatteessa mahdollista kenelle tahansa. Siksi entistä tärkeämmäksi muodostuu se, että erottuu kilpailijoistaan.

”Huomio on uusi valuutta, ja myynnin kannalta huomion saaminen on kaikki kaikessa”, toteaa Heiskanen.

Vanhoja rooleja ja toimintoja murskataan

”Kyky ja tahto erottautua muista kilpailijoista arvoa tuottavalla tavalla on myynnin kannalta kriittisen tärkeää”, Heiskanen muistuttaa.

”Myyntijohtajat elävät todellisuudessa, jossa vanhoja rooleja ja toimintoja murskataan ja muovataan uudelleen. Myynti on markkinointia ja markkinointi on myyntiä. Brändäämme henkilöitä ja yrityksiä”, Heiskanen listaa nykymyynnin haasteita.

Tietoisesti taitava myynnin johtaja -kirjassa kirjailija esittelee luomansa T8-mallin. Mallin avulla havainnollistetaan, miten myynnin ja koko organisaation toiminnan syy-seuraussuhteet vaikuttavat siihen, millainen tulevaisuus organisaatiolla on.

T8-mallilla uutta kipinää

Heiskasen luoma T8-malli koostuu nimensä mukaisesti kahdeksasta osasta, jotka jakaantuvat organisaation ulko- ja sisäpeliin. Ulkopuolista maailmaa edustavat tulevaisuus, tehtävä ja tulos. Sisäpuolista maailmaa edustavat puolestaan tarjooma, toiminta, tunne ja toimintaedellytykset. Molempiin maailmoihin sisältyvät lisäksi tavoitteet.

”Olen viime vuodet soveltanut T8-mallia myynnin johtamisen haasteisiin”, Heiskanen kertoo.

”Tulokset ja kentältä saatu palaute ovat olleet erittäin rohkaisevia ja muutoksia käytännöissä on tullut näkyviin lähes heti”, kirjailija jatkaa.

”Uskon, että T8-mallia soveltamalla organisaatio kuin organisaatio pääsee lähemmäs myyntiongelmien taakse jättämistä.”

”Ja taakse ne on pystyttävä jättämään, sillä muuten organisaatiolla ei välttämättä ole tulevaisuutta”, Heiskanen päättää.

KTM Ari Heiskanen tarjoaa lukijalleen runsaasti konkreettisia kokemuksia ja työvälineitä, joiden avulla organisaatiot voivat parantaa myynnin suorituskykyään.

Teoksen viestin Heiskanen on rakentanut kehittämäänsä T8-malliin. Se on strategisen ja operatiivisen johtamisen yhteen nitova viitekehys, jota voi soveltaa laaja-alaisesti eri johtamishaasteisiin – ei pelkästään myynnin johtamiseen.

Tietoisesti taitava myynnin johtaja – T8-malli

Ilmestynyt 12.12.2019

ISBN 978-952-14-3656-7

ISBN 978-952-14-3657-4 (sähkökirja)