Pääasia – organisaation psykologinen pääoma -kirja palkittiin kunniamaininnalla

Makke Leppäsen, Ilona Rauhalan ja Annamari Heikkilän teos Pääasia – Organisaation psykologinen pääoma palkittiin kunniamaininnalla Suomen Ekonomien kirjallisuuskilpailussa JEDI 2015 -tapahtumassa 2.2.2015. Pääasia on kirja organisaation psykologisesta pääomasta sekä sen merkityksestä, kehittämisestä ja johtamisesta. Kirjoittajat toteavat: ”Haastavina aikoina ei pitäisi tutkia organisaatioiden asenteita ja ilmapiiriä, vaan johtaa niitä. Huippuorganisaatiot ovat jo oivaltaneet tämän.”

Vuoden 2014 kirjallisuuspalkinnon voitti Sixten Korkmanin Talous ja utopia, ja 6 000 euron tunnustuspalkinnon sai Karl-Erik Michelsenin Kone – Perhe, yrittäjyys ja yritys teollisuuden vuosisadalla. Kirjallisuuspalkinto on ainoa yrityskirjapalkinto Suomessa, ja se jaetaan parhaalle suomalaiselle yrityskirjalle noin kahden vuoden välein. Palkintosumma on 30 000 euroa, joka on sama kuin Finlandia-palkinnossa.

JEDI-tapahtumassa Talentumin kirjailijat olivat hyvin edustettuina. Päivän isäntänä toimii André Noël Chaker, moniosaaja ja vuoden puhuja 2012 sekä Finnish Miracle -kirjan kirjoittaja. Päivän puheenvuorot pitivät Helena Åhman, joka voitti Ekonomiliiton kirjallisuuspalkinnon vuonna 2012 kirjallaan Mielen johtaminen organisaatiossa, ja Ari Riabacke, jolta on juuri ilmestynyt suomennos kirjastaan Päätöksenteko – uskalla tehdä toisin, jonka hän on kirjoittanut vaimonsa Mona Riabacken kanssa.

Lisätietoja: kustannuspäällikkö Suvi Aalto, suvi.aalto@talentum.fi, 040 342 4745.

Talentum