Uutuuskirja B2B-myynnistä nivoo yhteen kaiken oleellisen modernista myyntityöstä

Lokakuussa ilmestyvä tietokirja #Myyntikirja – Menesty uuden ajan B2B-myynissä (Alma Talent) kertoo B2B-myyntityön muuttuneesta luonteesta ja siitä, miten myyntiä tehdään modernisti, tehokkaasti ja suunnitelmallisesti asiakasta palvellen.

Määrään perustuva päälle puskeva myyntityyli ei enää nykypäivänä toimi, vaan asiakkaat haluavat entistä yksilöllisempiä kohtaamisia ja ratkaisuja tarpeisiinsa”, toteavat #Myyntikirjan kirjoittajat Kert Kenner ja Sani Leino.

#Myyntikirja käy läpi myyntityön keskeiset vaiheet ja ulottuvuudet. Se tarkastelee nykypäivän muuttunutta myyntityötä ja hahmottelee menestyksekkään myyntikonseptin rakentamista ja myynnin johtamista. Kennerin ja Leinon mukaan kattavalle myyntikirjalle on tarvetta erityisesti, koska kokonaisvaltaisesta myynnin kehittämisestä on suomenkielistä kirjallisuutta yllättävän vähän. "Kirjaa kirjoittaessamme meillä oli alusta pitäen tavoitteena kerätä ja jakaa kaikki kokemuksemme yksiin kansiin ja tarjota selkeitä myyntiä tekevän talentin arkeen soveltuvia työkaluja ja malleja moderniin ja asiakaskeskeiseen myyntiin.”

Kirjassa on konkreettisia työkaluja ja toimintamalleja, jotka toimivat myös muille kuin myyjätittelin omaaville henkilöille. ”Nykypäivän myyjä ei välttämättä enää ole titteliltään myyjä, vaan henkilö, joka aidosti omalla asiantuntemuksellaan ja konsultoivalla otteellaan pystyy auttamaan asiakasta juuri hänen yksilöllisissä tarpeissaan ja osaa ohjata asiakasta kohti haluttua positiivista päämäärää.”

”Myynnin etuoikeus ei missään nimessä kuulu pelkästään yksittäisille myyjille, vaan moderni ja onnistuva myynti on usean osaston ja osaajan yhteissuoritus. Jokainen kohtaaminen ja jokainen hetki asiakkaan kanssa voidaan nähdä myyntiä edistävänä toimenpiteenä, mikäli myynti käsitetään kuten me sen käsitämme: asiakkaan auttamisena ja kumppanuuden syventämisenä kohti yhteistä kaupallista ja pitkäkestoista yhteistyötä”, toteavat Kenner ja Leino.

Kert Kenner on Suomen vaikuttavimpia myyntikonseptien kehittäjiä ja myynnin johdon valmentajia.

Sani Leino on Suomen kysytyimpiä puhujia ja valmentajia sosiaalisen median hyödyntämisessä myyntityössä sekä myynnin digitalisoinnissa.

#Myyntikirja – Menesty uuden ajan B2B-myynnissä  ilmestyy 26.10.2020, Alma Talent. Saatavilla verkkokaupasta ja jälleenmyyjiltä, myös e-kirjana.

ISBN 978-952-14-4154-7, sidottu pehmeäkantinen

ISBN 978-952-14-4155-4, sähkökirja