Vuoden 2023 yritysjuristi on Sirpa Poitsalo Konecranesiltä

Vuoden yritysjuristi määrittää suunnan suurelle joukolle toimialoja ja yhtiöitä.

Kuva: Taavi Tihkan

Valintaraati nimesi Sirpa Poitsalon vuoden 2023 Yritysjuristiksi seuraavilla perusteilla:

Sirpa Poitsalo on tehnyt monipuolisen ja pitkän uran yritysjuristina. Hän on oman työnsä ohella ollut aktiivisesti mukana kehittämässä yritysten ja yrityslakimiesten toimintakenttää monissa lautakunnissa ja yhdistyksissä. Selkeänäköisyydellään, integriteetillään ja poikkeuksellisella juridisella osaamisellaan hän on ollut vaikuttamassa monissa lainvalmisteluhankkeissa, tavoitteena helpottaa yritysjuristien arkea. Hän on loistava esimerkki siitä, miten yritysjuristi voi urapolullaan määrätietoisesti kehittyä, edetä ja kasvattaa osaamistaan.

Vuoden yritysjuristi määrittelee suunnan suurelle joukolle toimialoja ja yhtiöitä. Tehtävä vaatii sekä syvää että laaja-alaista osaamista ja liiketoimintalähtöistä ajattelua. Vuoden yritysjuristi saa positiivista palautetta osaamisestaan tuoda yhtäaikaisesti selkeä juridinen näkemys toimialan monimutkaisiin arvoketjuihin sekä johtaa toimintaa ihmisten kautta.

Hän on laajasti arvostettu yrityksessään ja myös ammattikuntansa suuresti arvostama ja kunnioittama kollega.

Valintaraadin kokoonpano:

Julia Rajala, lakiasiainjohtaja, EMEA Kemira

Olli Kuusi, lakiasiainjohtaja, Solwers

Sirpa-Helena Sormunen, hallitusammattilainen

Juhani Ristaniemi, lakiasiainjohtaja, Outokumpu Oyj

Sanna-Maria Lanki, legal leader, director, Pwc

sekä Jussi Kärki, Talouselämän päätoimittaja, Alma Talent

Vuoden yritysjuristi 2023 -tunnustuspalkinto julkistettiin ja jaettiin Alma Median järjestämässä Yritysjuristi 2023 -tapahtumassa 12.12.2023. Tapahtuma keräsi yli 110 osallistujaa.

Lisätiedot ja haastattelupynnöt:

Sirpa Poitsalo