Altia investoi innovatiiviseen glögikuohuvaan: yhteistyöhön palkitun Glöetin kanssa

Altia ja Pohjoismaiden suosituimmasta glögikuohuviinistä Glöetista tunnettu suomalaisyhtiö Von Elk Company aloittavat Pohjoismaiden ja Baltian laajuisen yhteistyön. Altia aloittaa 1. lokakuuta yksinoikeudella Von Elkin juomien edustajana Pohjoismaissa ja Baltiassa sekä matkustajamyynnissä. Yhteistyö kattaa myynnin, markkinoinnin, jakelun ja tuotekehityksen.

Osana yhteistyötä Altia investoi Von Elk Companyyn, ja samalla Altiasta tulee yhtiön vähemmistöosakas. Investointi käytetään Von Elk Companyn liiketoiminnan kehittämiseen kasvun saavuttamiseksi.

Anette ja Juha-Matti Raunion perustama perheyritys Von Elk lanseerasi glögikuohuva Glöetin jouluna 2015. Useita kansainvälisiä palkintoja voittaneesta juomasta tuli menestys, ja viime jouluna kylmänä nautittava kupliva glögi valloitti myös Ruotsin. Jouluisen Glöetin lisäksi yhtiö lanseerasi tänä vuonna tölkissä myytävän kuplivan rosé sangria Gozyn sekä vaalean kuohuvan sangrian Gozy Whiten.

”Haluamme tehdä yhteistyötä innovatiivisten kasvuyritysten kanssa, ja Von Elk on erinomainen esimerkki tällaisesta yrityksestä. Glöet on täysin uudenlainen juoma, joka on saavuttanut lyhyessä ajassa suuren suosion. Glöet ja Gozy täydentävät hyvin Altian tuotevalikoimaa, ja olemme innoissamme päästessämme yhteistyössä rakentamaan ja kasvattamaan näitä brändejä”, sanoo Altian Scandinavia-liiketoimintasegmentistä vastaava johtaja Janne Halttunen.

”Olen ilahtunut Altian modernista tavasta tuoda yhteen suuri kansainvälinen toimija ja pieni, suurella sydämellä toimiva kasvuyritys. Altia haluaa meidän toimivan yhtä joustavasti ja nopeasti kuin ennenkin antaen meille vahvan tuen. Yhteistyö Altian kanssa on meille hieno mahdollisuus ja luonnollinen seuraava askel kiihdyttämään yrityksemme kasvua”, Von Elkin toinen perustaja ja toimitusjohtaja Anette Raunio iloitsee.

”Olemme luoneet täysin uuden juomakategorian ja uuden tavan juhlistaa joulua Pohjoismaissa. Ennustamme tämän vuoden myynnistä jopa 80 % tulevan Suomen ulkopuolelta, Raunio sanoo.

Von Elk Company Oy on Anette ja Juha-Matti Raunion vuonna 2013 perustama suomalainen perheyhtiö. Jouluna 2015 yhtiö lanseerasi Suomeen glögikuohuva Glöetin, josta tuli välittömästi menestystuote jouluun. Useita kansainvälisiä palkintoja voittanutta Glöet-glögikuohuvaa myydään Pohjoismaissa. Toukokuussa voitetun Women’s Wine Awards -kultamitalin myötä myynnit alkavat tulevana jouluna myös Iso-Britanniassa. Joulun kuplivien tuotteiden lisäksi Von Elk lanseerasi tänä kesänä matala-alkoholiset (8% vol) kuplivat sangriat: tölkissä myytävän vaaleanpunaisen Gozy Rosén sekä vaalean kuohuvan sangrian Gozy Whiten.

Altia on johtava pohjoismainen alkoholijuomayhtiö, joka toimii Pohjoismaissa ja Baltiassa viinien ja väkevien alkoholijuomien markkinoilla. Altia haluaa tukea modernin, vastuullisen pohjoismaisen juomakulttuurin kehitystä. Altian keskeiset vientibrändit ovat Koskenkorva, O.P. Anderson ja Larsen. Muita ikonisia pohjoismaisia brändejä ovat muun muassa Chill Out, Blossa, Xanté, Jaloviina, Leijona, Explorer ja Grönstedts. Altian liikevaihto oli 357,3 miljoonaa euroa vuonna 2018, ja yhtiö työllistää noin 700 ammattilaista. Altian osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

• Janne Halttunen, SVP Scandinavia, Altia. Yhteydenotot ja haastattelupyynnöt: Niina Ala-Luopa, viestintäpäällikkö, puh. 0400 728 957, niina.ala-luopa@altiagroup.com
  • Anette Raunio, perustaja, toimitusjohtaja, Von Elk Company Oy, puh. 045 129 6661, anette.raunio@gloet.eu