Altia yhteistyöhön uudistetun Olympiastadionin kanssa

Yhteisiä kokemuksia, suuria tunteita, uusia elämyksiä – näiden mahdollistaminen on paitsi elokuussa avajaisia viettäneen Helsingin Olympiastadionin myös Altian toiminnan ytimessä. Yhteistyösopimuksen myötä Altia on mukana luomassa ikimuistoisia kohtaamisia ja tukemassa kunnianhimoisia ympäristötavoitteita Suomen suurimmalla tapahtumien areenalla.

Altian ja Helsingin Olympiastadionin yhteistyösopimuksessa Altian viinit ja väkevät alkoholituotteet tulevat yksinoikeudelle myyntiin Olympiastadionin kaikkiin anniskeluluvallisiin myyntipisteisiin. Altia on johtava pohjoismainen alkoholiyhtiö, jonka laajan tuoteportfolion keskiössä on ympäristökuormituksen minimoiminen sekä vastuullinen tuotanto ja kuluttaminen.

”Uudistettu Helsingin Olympiastadion on houkutteleva kohtaamispaikka helsinkiläisille ja matkailijoille  paitsi tapahtumien aikana myös niiden ulkopuolella. Tähän Altia sopii erinomaisesti yhteistyökumppaniksi, sillä haluamme olla edistämässä modernin, vastuullisen pohjoismaisen juomakulttuurin kehittymistä luomalla yhä parempia kokemuksia juomien parissa”, sanoo Altian Suomen yksikön johtaja Kari Kilpinen.

Altia on vastuullisuuden edelläkävijä alallaan ja kiertotalouden edistäminen sekä hiilineutraalius ovat kumppaneiden yhteisiä tavoitteita. Olympiastadion pyrkii tukemaan Helsingin kaupungin Hiilineutraali Helsinki 2035 -toimenpideohjelmaa kattavan jätteenkierrätyksen ja energiatehokkaiden ratkaisujen avulla. Stadionin kiertotaloutta tukee muun muassa Altian tuotteiden pakkausten kierrätettävyys. Stadionin tapahtumissa tarjolla olevat Altian omat Chill Out -viinit ovat pakattu ympäristöystävällisiin PET-muovipulloihin, jotka ovat sataprosenttisesti kierrätettäviä ja joilla on 40 % pienempi hiilijalanjälki lasipulloihin verrattuna.

”Altian vastuullisuus- ja ympäristötavoitteet ovat Olympiastadionin toiminnan ja tavoitteiden mukaisia. Altia on yhteistyökumppanina mahdollistamassa osaltaan myös uudistuneen stadionin toimintaa ja kohtaamisia niin suomalaisille kuin kansainvälisille vieraille”, toteaa Olympiastadionin markkinointi- ja viestintäjohtaja Marju Paju.

”Ympäristövastuu, laadukas tekeminen ja elämyksien tuottaminen ovat myös meidän toimintamme keskeisiä elementtejä stadionilla”, kertoo stadionin ruokaelämyksistä ja palveluista vastaavan Compass Group Suomen asiakkuusjohtaja Kristiina Ramirez. ”Bistro Stadionissa ja suurtapahtumissa tarjolla olevat Altian tuotteet sopivat hyvin yhteen tarjoamiemme pohjoismaisten makujen kanssa ja tukevat vastuullisia periaatteitamme”, Ramirez lisää.

Marjut Tiainen, Key Account Manager, Altia
marjut.tiainen@altiacorporation.com

(kuva: Wellu Hämäläinen)

Inka Vettenranta