Apetit Oyj: Viron viljakauppaliiketoiminnan myynti Scandagralle toteutunut

Apetit Oyj, pörssitiedote 11.3.2022 klo 8.00

Apetit Oyj: Viron viljakauppaliiketoiminnan myynti Scandagralle toteutunut

Apetit tiedotti 28.12.2021, että sen tytäryhtiö Avena Nordic Grain on sopinut Viljakauppa-liiketoiminnan Baltian toimintojen myymisestä Scandagra-konsernille. Liiketoimintakauppa sisältää Avenan Viron ja Liettuan yhtiöiden liiketoiminnan.

Viron yhtiötä koskeneen kaupan ehdot ovat täyttyneet ja kauppa on toteutunut 10.3.2022.

Liettuan yhtiön liiketoimintakaupan toteutuminen odottaa paikallisen kilpailuviranomaisten hyväksyntää. Aiemmin arvioidun mukaisesti kaupan odotetaan toteutuvan vuoden 2022 ensimmäisen neljänneksen aikana.

Esa Mäki, toimitusjohtaja, puh. 010 402 2100

Apetit on suomalainen elintarvikeyhtiö, jolla on vahva integraatio kotimaiseen alkutuotantoon. Perustamme toimintamme ainutlaatuiseen ja kestävään arvoketjuun: luomme kasviksista hyvinvointia tarjoamalla maistuvia ja arkea helpottavia ruokaratkaisuja. Lisäksi jalostamme rypsistä laadukkaita kasviöljyjä ja rypsipuristeita rehuraaka-aineeksi sekä käymme viljakauppaa kansainvälisesti. Apetit Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsingissä. Konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 284 miljoonaa euroa.