Atria käynnistää 130 miljoonan euron tuotantolaitosinvestoinnin suunnittelun siipikarjatuotannon lisäämiseksi Suomessa

Atria panostaa kasvavaan siipikarjasegmenttiin ja käynnistää siipikarjatuotannon laajennusinvestoinnin suunnittelun. Investoinnin arvo on alustavien selvitysten mukaan noin 130 miljoonaa euroa. Investointihanke sisältää nykyisten tuotantotilojen saneerauksen ja uudistamisen sekä uusien tuotantotilojen ja -linjojen rakentamisen Nurmon tehtaalle.

Siipikarjanlihan kulutus on kasvanut voimakkaasti Suomessa jo usean vuoden ajan. Vuoden 2019 alusta lähtien kulutus on kasvanut noin 4 prosenttia arvossa mitattuna. Atria vastaa kulutuskysynnän kasvuun ja aloittaa nyt merkittävän investointihankkeen suunnittelun. Investointi vahvistaisi Atrian markkinajohtajuutta siipikarjatuotteissa.

- Käynnistämme hankkeen suunnittelun alustavien selvitysten pohjalta. Toteutuessaan investointi olisi yksi Atrian historian suurimmista yksittäisistä investointihankkeista. Meillä on luja usko suomalaiseen ruoan tuotantoon ja siihen, että suomalainen lihateollisuus menestyy kansainvälisessä kilpailussa, kunhan rohkeasti uskallamme panostaa siihen, sanoo Atria Oyj:n toimitusjohtaja Juha Gröhn.

Ensimmäisessä vaiheessa käynnistetään viranomaislupiin liittyvät hakuprosessit, ja ne pyritään saamaan päätökseen mahdollisimman pian. Suunnitteluvaiheen jälkeen tehdään päätös investoinnin toteutuksesta. Toteutuessaan hankkeen arvioidaan olevan kokonaisuudessaan valmis aikaisintaan vuoden 2024 lopulla.

Lisätietoja antaa
Atria Oyj:n toimitusjohtaja Juha Gröhn, p. 0400 684 224.