Atria käynnistää suunnitteluhankkeen Malmön ja Sköllerstan tuotannon uudelleenjärjestelemiseksi

Atria Oyj, Pörssitiedote 15.2.2021, klo 15.40

Atria käynnistää investointisuunnittelun tuotantolinjojen uudelleen järjestelemiseksi ja tuottavuuden lisäämiseksi Atria Ruotsin tuotantolaitoksilla.
Investoinnin arvioidaan olevan noin 30 miljoonaa euroa. Investointihankkeessa selvitetään yksityiskohtaisesti tuotantolinjojen uudelleenjärjestelyjä, mahdollisia siirtoja ja uusien tuotantolinjojen rakentamiseen liittyviä investointitarpeita. Hankkeessa selvitetään mahdollisuudet siirtää tuotanto Malmön tehtaalta Sköllerstaan.

- Käynnistämme hankkeen suunnittelun alustavien selvitysten pohjalta. Toteutuessaan investointi tuo meille merkittävää kilpailuetua tehokkaamman ja ympäristöystävällisemmän tuotannon myötä. Ensimmäisessä vaiheessa selvitämme investointeihin liittyvät viranomaisluvat ja hankkeen mahdolliset henkilöstövaikutukset, sanoo Atria Ruotsin toimitusjohtaja Jarmo Lindholm.

Suunnitteluvaiheen jälkeen tehdään päätös investoinnin toteutuksesta. Toteutuessaan hankkeen arvioidaan olevan kokonaisuudessaan valmis vuoden 2023 aikana.

Lisätietoja antaa Atria Oyj:n toimitusjohtaja Juha Gröhn, p. 0400 684 224.

Juha Gröhn

JAKELU: