Atria Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen 29.4.2020 paikka muuttuu ja käytännön järjestelyihin tehdään muutoksia

Atria Oyj Pörssitiedote 22.4.2020 klo 12.00

Atria suhtautuu koronavirustilanteeseen (COVID-19) erittäin vakavasti. Atrian hallitus on päättänyt, että yhtiön 29.4.2020 pidettävä yhtiökokous toteutetaan siinä tapauksessa, että se pystytään järjestämään viranomaisten määräämissä osallistumisrajoissa.

Yhtiökokouspaikaksi vaihdetaan Atrian Helsingin konttori (Läkkisepäntie 23, Helsinki) ja Atria kartoittaa ennakkoon osallistujamäärän. Poikkeusjärjestelyllä pyritään mahdollistamaan kokouksen järjestäminen.

Kokous pidetään 29.4. 2020 klo 13.00. Kokous pidetään kaikilta osin mahdollisimman lyhyenä. Kokouksessa ei hyväksytä jälki-ilmoittautuneita. Kokouksessa ei ole tarjoilua eikä jaettavaa materiaalia. Kokoukseen osallistujat jaetaan erillisiin tiloihin, joista on videoyhteys pääkokoussaliin. Yhtiön johdosta vain yksi hallituksen jäsen ja toimitusjohtaja ovat paikalla.

Kehotamme osakkaita kokouspaikalle tulon sijaan käyttämään mahdollisuutta seurata kokousta videoyhteyden välityksellä, mahdollisuutta tehdä kysymyksiä sekä valtuuttaa edustaja käyttämään äänioikeutta ohjeiden mukaisesti, jotta kokous voidaan järjestää esityslistan mukaisista asioista päättämiseksi. Tällaisia asioita ovat esimerkiksi tilinpäätöksen vahvistaminen, osingonmaksu ja hallituksen kokoonpano.

Käytännön ohjeita

Atria tarjoaa osakkeenomistajilleen mahdollisuuden yhtiökokouksen seuraamiseen videoyhteyden välityksellä. Linkki on henkilökohtainen, ja se on tilattava 28.4.2020 klo 16.00 mennessä www.atria.com/yhtiokokous -sivulla olevan lomakkeen kautta. Tilaaminen vaatii tunnistautumisen henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Videolähetyksen aikana ei voi esittää kysymyksiä tai äänestää kokouksessa. Hallintarekisteröityjen osakkeiden omistajat eivät voi tilata videolinkkiä. Kokousta verkossa seuraavia osakkeenomistajia ei kirjata kokoukseen läsnä oleviksi osakkeenomistajiksi.

Osakkeenomistajat voivat etukäteen lähettää johdolle suunnattuja kysymyksiä. Kysymykset tulee lähettää osoitteeseen viestinta@atria.com 28.4.2020 klo 16.00 mennessä. Kysymykset ja vastaukset julkaistaan suomenkielisinä Atrian nettisivuilla osoitteessa www.atria.com/yhtokokous.

Niitä osakkeenomistajia, jotka ovat jo ilmoittautuneet kokoukseen ja jotka eivät halua osallistua kokoukseen, suositellaan peruuttamaan ennakkoilmoittautumisensa puhelimitse +358 50 367 8539 tai sähköpostitse teresa.lindstrom@atria.com 28.4.2020 klo 10.00 mennessä sekä halutessaan käyttämään mahdollisuutta valtakirjan antamiseen.

Kaikkia osakkeenomistajia kannustetaan käyttämään äänioikeuttaan valtakirjalla keskitettyä menettelyä käyttäen. Halutessasi voit valtuuttaa Atrian tarjoaman valtakirjapalvelun avulla lakiasiainjohtajan edustamaan itseäsi. Valtakirjamallit äänestysohjeineen ovat saatavilla Atrian verkkosivulta osoitteessa www.atria.com/yhtiokokous.

Mahdolliset valtakirjat pyydetään toimittamaan täytettynä osoitteeseen Atria Oyj, Teresa Lindström, PL 900, 60060 ATRIA ennen ilmoittautumisajan 24.4.2020 klo 16.00 päättymistä tai PDF-tiedostona osoitteeseen teresa.lindstrom@atria.com.

Atria Oyj

www.atria.com