Atria Viron Kotitekoinen Jauheliha valittiin vuoden 2021 Viron parhaaksi ruokatuotteeksi

Viron elintarviketeollisuusyhdistys valitsi Best Food 2021 -voittajaksi Maks & Mooritsin Kotitekoisen Jauhelihan. Maks & Moorits on Atrian tuotebrändi Virossa.

Maks & Mooritsin Kotitekoinen Jauheliha voitti myös parhaan lihavalmisteen tittelin. Viron parhaaksi ruoaksi palkittu Kotitekoinen jauheliha sai arviointikomitealta erityistä kiitosta innovatiivisen pakkauksensa vuoksi.

"Kotitekoinen jauheliha on korkealaatuinen ja perinteinen tuote, jota voidaan käyttää monien ruokien valmistamiseen. Tuote sai lisäpisteitä ympäristöystävällisestä uudesta pakkauksestaan, joka säästi viime vuonna 59 tonnia pakkausmateriaalia", kertoi Sirje Potisepp, Viron elintarviketeollisuusliiton johtaja.

"Viime vuonna toimme markkinoille aivan uudentyyppisen jauhelihapakkauksen, joka vähentää merkittävästi pakkausmateriaalien määrää. Ympäristöystävälliset ratkaisut eivät synny yhdessä yössä, vaan ne edellyttävät perusteellista tutkimusta kuluttajien käyttäytymisestä, investointeja ja tietysti asiakkaiden halukkuutta lähteä mukaan uudistukseen. On hienoa, että kuluttajat ovat kiinnostuneita ympäristötietoisista ratkaisusuista. Pienempien pakkauskustannusten lisäksi uuden pakkaus- ja tyhjiötekniikan avulla tuotteen säilyvyys pitenee 40 prosentilla. Samalla pienennämme ruokahävikkiä, joka on kasvava ongelma”, kertoo Maks & Moorits -brändiä edustava Atria Eesti AS:n myynti- ja markkinointijohtaja Meelis Laande.

Lisätietoja antaa: Meelis Laande, Sales and Marketing Director, Atria Eesti AS, puh. +372 523 4900.