Atrian Jauhelihakirja – 100 parasta jauhelihareseptiä arkeen ja juhlaan

Jauheliha on monipuolinen, helppo ja nopea raaka-aine – monen perheen arjen pelastaja. Atrian Jauhelihakirjaan on koottu ruoka-alan ammattilaisten herkullisimmat jauhelihareseptit, jotka sopivat arjen lisäksi myös juhlaan, grillaukseen, brunssille ja illanistujaisiin.

Kirjassa mukana olevat kokit, keittiömestarit ja muut ruoka-alalla työskentelevät ovat kaikki olleet osana Atria 100 Nuorta Kokkia -koulutuksen menestyksekästä historiaa, joko kurssilaisina tai luennoitsijan roolissa. Atria on itsenäisen Suomen juhlavuoden yritysyhteistyökumppani ja Jauhelihakirja on Atrian lahja 100-vuotiaalle Suomelle.

Jauhelihakirjassa on hyödynnetty rikastettua todellisuutta, mikä on keittokirjamaailmassa vielä hyvin harvinaista. Lataamalla mobiililaitteeseen ilmaisen Arilyn-sovelluksen, pääsee kirjasta katsomaan myös videoita. Näillä videoilla muiden muassa Alex Nurmi, Ari Ruoho, Maria von Graevenitz-Välimäki, Sasu Laukkonen, Kari ”Kape” Aihinen sekä Tommi Tuominen opastavat kokkaamaan kirjaan tekemänsä reseptin mukaan.

Jauhelihakirjassa mukana olleet olevien kokkien ja keittiömestareiden ajatuksia:

”Kirjan kuvaukset olivat mukava tilaisuus tehdä työtä ammattilaisten kanssa. Saimme vaihtaa hyviä ajatuksia suomalaisen lihan laadukkuudesta sekä tulevaisuudesta. Tuotantotiimi toimi saumattomasti ja jokainen osa-alue oli hiottu timantiksi. Kirjan kuvat ovat visuaalisesti kauniita ja jopa niinkin tutusta raaka-aineesta kuin jauheliha, saatiin luotua herkullinen paketti. Tällä kirjalla moni kotikokki pelastaa arjen ruokahuolet.” Alex Nurmi, tv-kokki ja food stylist

”Halusin tehdä jauhelihakirjaan reseptin, joka on tehty hyvistä ja laadukkaista raaka-aineista, ja jonka takana voin seistä. Edelleen tänä päivänä sekä burgerit että tartarit ovat perhanan seksikkäitä ja trendikkäitä. Meillä Rosterissa motto ja sana on MÄSSY! Ruoan pitää olla kaunista, rehellistä ja ronskia. Siitä pitää tulla fiilari, että tämän annoksen mä haluan syödä.” Kari ”Kape” Aihinen, keittiömestari ja ravintoloitsija

”Suomalaiset tykkäävät jauhelihasta. Se on helppo raaka-aine kotikeittiössä, ja siitä saa tehtyä monenlaisia ruokia niin arkeen kuin juhlaan. Oli hienoa päästä osallistumaan Jauhelihakirjan tekemiseen.” Sasu Laukkonen, keittiömestari

Jauhelihakirja tulee myyntiin marraskuussa hyvin varusteltuihin ruoka- ja kirjakauppoihin 14,95 euron hintaan.

Lisätietoja antaa Sofia Saapunki, Atria Suomi Oy, p. 040 582 9611, sofia.saapunki@atria.com

Atria on Pohjoismaiden, Venäjän ja Viron johtavia liha- ja ruoka-alan yrityksiä. Olemme asiakkaidemme, henkilöstömme ja omistajiemme arvostama yli 110-vuotias yritys. Yrityksemme uusiutuminen ja kasvu perustuvat erinomaiseen kaupalliseen osaamiseen, tehokkaaseen toimintaan ja yhtenäiseen, kestävää menestystä arvostavaan toimintatapaan.

Päätuotteemme, Hyvä Ruoka, tuottaa paremman mielen ja kestävää arvoa kaikille sidosryhmillemme. Hyvä ruokamme on vastuullisesti ja eettisesti tuotettua, ravitsevaa ja turvallista. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli noin 1,35 miljardia euroa ja palveluksemme oli noin 4 315 liha- ja ruoka-alan osaajaa Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Venäjällä ja Virossa. Atria Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä vuodesta 1994 lähtien.

Lisätietoja:
www.atria.fi