Klaus Andersen nimitetty Baswaren toimitusjohtajaksi

Basware Oyj, pörssitiedote 20.6.2019 klo 9:45

Baswaren hallitus on nimittänyt Klaus Andersenin Baswaren toimitusjohtajaksi 20.6.2019 alkaen. Andersen on toiminut väliaikaisena toimitusjohtajana maaliskuusta 2019 lähtien.

Klaus Andersen on toiminut Baswaren teknologiajohtajana (CTO) ja johtoryhmän jäsenenä saavuttuaan yhtiöön syyskuussa 2018. Ennen siirtymistään Baswarelle Andersen työskenteli Itiviti -yhtiössä, joka on maailman johtava pääomamarkkinoiden teknologiatoimittaja, jossa hän oli Global Engineerin -toiminnon johtaja vuodesta 2015. Ennen Itivitiä Andersen toimi useissa ylemmän johdon tehtävissä SimCorpissa, joka on johtava sijoituspalvelualan integroitujen teknologianratkaisujen tarjoaja.

”Hallitus teki laajan kansainvälisen haun uuden toimitusjohtajan positioon. Klaus erottui vahvalla, yli 20 vuoden kokemuksella ohjelmistoalan ylemmän johdon tehtävistä. Väliaikaisena toimitusjohtajana hän on osoittanut erittäin hyvää johtajuutta ja ymmärrystä yhtiöstä. Hänet on otettu erinomaisesti vastaan sekä osakkeenomistajien, että asiakkaiden ja henkilöstön toimesta. Baswaren hallitus uskoo Klausin kykyihin johtaa Basware kannattavaan kasvuun”, sanoi Ilkka Sihvo, hallituksen puheenjohtaja.

Klaus Andersen kommentoi ”Olen erittäin innostunut toimitusjohtajan tehtävästä, koska Basware on globaali johtaja hankinnasta maksuun markkinalla ja yhtiöllä on maailman suurin verkkolaskuverkosto. Baswarella on vahvat ratkaisut ja yhtiö on hyvin asemoitunut kasvavalla markkinalla.”

BASWARE OYJ

Ben Selby, sijoittajasuhdejohtaja, Basware Oyj

Puh. 050 305 8077, ben.selby@basware.com

Basware:
Basware (Nasdaq: BAS1V) on maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä lisäarvopalveluiden tarjoaja. Autamme kaikenkokoisia organisaatioita tehostamaan talousohjaustaan. Baswaren kaupankäynti- ja rahoitusverkosto yhdistää yrityksiä yli 100 maassa eri puolilla maailmaa. Basware on maailman suurin avoin yritysverkosto, joka tarjoaa skaalautuvuutta liiketoiminnan kasvattamiseen sekä ratkaisut talousprosessien yksinkertaistamiseen ja virtaviivaistamiseen. Pienet ja suuret yritykset ympäri maailman saavuttavat merkittäviä kustannussäästöjä, entistä joustavammat maksuehdot, tehokkuutta ja tiiviimmät liiketoimintasuhteet toimittajiensa kanssa. Lue lisää: http://investors.basware.com/fi.

Seuraa Baswarea Twitterissä @BaswareFinland ja osallistu keskusteluun LinkedInissä, Facebookissa ja blogissa.