Bittium laajentaa tuettujen EKG-analyysiohjelmistojen valikoimaa palvelukumppanin avulla

Bittium Oyj:n lehdistötiedote 12.2.2024 kello 07.00

Bittium laajentaa EKG-analyysiohjelmistojen tarjontaansa uuden palvelukumppanin, puolalaisen Medicalgorithmics S.A:n tekoälypohjaiseen sydämen diagnostiikkaohjelmistoon. Tämä mahdollistaa Bittiumille entistä kattavamman kokonaisratkaisun tarjoamisen asiakkailleen rytmihäiriöiden diagnosointiin. Yhteistyö alan tunnettujen toimijoiden kanssa on osa Bittiumin vuoden 2023 lopulla päivitettyä strategiaa, jonka mukaisesti yhtiö keskittyy olemassa olevien tuotteidensa kehittämiseen ja laadun jatkuvaan parantamiseen muun muassa hyödyntämällä kumppanuuksia muiden yritysten kanssa. Sopimus antaa Bittiumille jälleenmyyntioikeuden Medicalgorithmicsin EKG-analyysiohjelmistoihin globaalisti.

Medicalgorithmics on Varsovan pörssissä listattu kansainvälinen yritys, jonka pilvipohjainen tekoälyalgoritmeja sisältävä ohjelmisto on suunniteltu EKG-rytmihäiriödiagnostiikan analysointiin ja raportointiin. Ohjelmisto tullaan integroimaan saumattomasti Bittiumin Faros EKG-mittalaitteisiin. Ohjelmistoa käyttävät asiakkaat 22 maassa ja sen voimassa olevat viranomaishyväksynnät mahdollistavat käyttöönoton yli 50 maassa.

”Tuotteiden laadun jatkuva parantaminen ja ominaisuuksien kehittäminen on meille tärkeää ja kumppaniverkoston kautta pystymme tarjoamaan asiakkaillemme entistä kattavampia kokonaisratkaisuja. Faros EKG-mittalaitteissamme on avoin rajapinta ja kehitysyhteistyöllä kolmansien osapuolten kanssa pyrimme parantamaan asiakkaidemme käyttökokemusta, tarjoamaan vaihtoehtoja erityyppisiin asiakastarpeisiin sekä laajentamaan markkinoitamme,” sanoo Bittiumin Medical-liiketoimintasegmentin johtaja Laura Kauppinen. ”Terveydenhuollon teknologiamarkkinat ovat kehitysvaiheessa, ja etämonitoroinnin ja etädiagnostiikan merkitys potilaiden hoidossa kasvaa jatkuvasti. Sairauksien ja terveysongelmien ennaltaehkäisyyn panostetaan varhaisdiagnostiikan avulla yhä enemmän, ja potilaiden kotiuttamista tavoitellaan yhä aikaisemmassa vaiheessa sairaala- ja hoitopäivien vähentämiseksi, ” Kauppinen jatkaa.

”Yhdessä Bittiumin kanssa pystymme tarjoamaan markkinoille tehokkaampia EKG-analyysejä. Olennaisena osana tähän kuuluu sekä analyysejä tekevien ammattilaisten työajan, että EKG-raporttien luomisen optimointi. Medicalgorithmicsin ohjelmisto on osoittanut tehokkuutensa ja toimivuutensa jo 22 markkinalla, joten tarjoamme optimaalisen ratkaisun palveluntarjoajille ja terveydenhuollon ammattilaisille,” toteaa Medicalgorithmicsin operatiivinen johtaja Jarosław Jerzakowski.

Laura Kauppinen
Medical-liiketoimintasegmentin johtaja
Puh. 040 3442789 (konserniviestintä)

Tärkeimmät tiedotusvälineet