Bonava ja ICECAPITAL ovat sopineet 123 asunnon kaupasta Espoon Vermonniityssä

Bonava rakentaa ICECAPITALille 123 kodin asuinkerrostalon Leppävaaraan. Rakennustyöt käynnistyvät elokuussa ja kodit ovat muuttovalmiita syksyllä 2024. Asunto Oy Espoon Sadehelmi on viimeinen Bonavan Vermonniityn kotikorttelin yhdeksästä asuinkerrostalosta. Vermonniittyyn rakentuu yhteensä 760 Bonava-kotia.

ICECAPITAL Housing Fund VI Ky -rahastolle rakennettava Espoon Sadehelmi viimeistelee Bonavan yhdeksän asuinkerrostalon kotikorttelin syksyllä 2024. Kaikkiaan Bonavalta tulee Vermonniittyyn 760 omistus- ja vuokra-asuntoa. Vapaarahoitteisia asuinkerrostaloja on neljä ja pääomasijoittajille myytyjä kohteita viisi.

Vermonniitty sijaitsee erinomaisten kulkuyhteyksien varrella Kehä I:n ja Turunväylän lähettyvillä. Lähimmät juna-asemat ovat Mäkkylässä ja Leppävaarassa. Alueelle on tulossa myös Raide-Jokeri. Päiväkodit koulut, lukuisat urheilupaikat ja merenranta sijaitsevat lähellä. Kauppakeskus Sello ja Leppävaaran keskustan palvelut ovat kävelymatkan päässä.

”On hienoa jatkaa yhteistyötä pitkäaikaisimman sijoittajakumppanimme kanssa. Tämä ICECAPITALille rakennettava 123 kodin kohde on A-energialuokan talo, johon kiinteistösähköä tuotetaan aurinkopaneeleilla”, kertoo Bonava Suomen sijoittajamyynnistä ja liiketoiminnan kehityksestä vastaava johtaja Liisa Bäckström.

Olemme hyvin iloisia erinomaisen yhteistyömme jatkumisesta Bonavan kanssa. Espoon Sadehelmi täydentää pääkaupunkiseudulle keskittyvän rahastomme asuntotarjontaa ja tulee tarjoamaan laadukasta asumista erinomaisten liikenneyhteyksien ja palveluiden äärellä”, sanoo ICECAPITAL REAM Oy:n sijoitusjohtaja Mikko Suominen.

ICECAPITAL Housing Fund VI Ky on perustettu vuonna 2021 ja sen sijoituskapasiteetti on yli 400 miljoonaa euroa. Rahasto sijoittaa varansa pääkaupunkiseudulla ja kasvukeskuksissa sijaitseviin vapaarahoitteisiin asuntoihin.

Lue lisää Bonavasta yhtiönä.

Lisätietoja:

Bonava Suomi Oy, Liisa Bäckström, johtaja, sijoittajamyynti ja liiketoiminnan kehitys, p. 050 516 8312 tai Leena Majamäki, viestintäpäällikkö p. 040 585 1585, viestinta@bonava.fi

ICECAPITAL REAM Oy, Mikko Suominen, sijoitusjohtaja, p. 040 504 0915, mikko.suominen@icecapital.fi

Bonava on yksi Euroopan johtavista asuntorakennuttajista. Luomme onnellisia naapurustoja entistä useammille. Bonava on Euroopan ensimmäinen asuntokehittäjä, joka on saanut ilmastotavoitteilleen hyväksynnän Science Based Targets -aloitteelta. Bonava toimii Saksassa, Ruotsissa, Suomessa, Norjassa, Pietarissa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa 2 100 ammattilaisen voimin. Konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli noin 1,5 miljardia euroa. Bonava on listattu Nasdaq Tukholmassa.

On hienoa jatkaa yhteistyötä pitkäaikaisimman sijoittajakumppanimme kanssa. Tämä ICECAPITALille rakennettava 123 kodin kohde on A-energialuokan talo, johon kiinteistösähköä tuotetaan aurinkopaneeleilla.
Liisa Bäckström, johtaja, sijoittajamyynti ja liiketoiminnan kehitys, Bonava Suomi